• LV2

Ersättning

Jag har tidigare haft Nan 1 till min dotter men när jag var i affärren för ett tag sedan så kollade jag på Baby semp 1 när jag står och läser på förpackningen så märker jag att sempers baby semp 1 innehåller mer ersättning än Nan 1 baby semp 1 ger 7,3 liter och Nan 1 ger 4,3 liter och priset skiljer sig inte så mycket detta tyckte jag var konstigt att det skulle skilja så mycket i mellan ´Nan 1 och baby semp 1 jag skrev till Nestle och frågade varför det var så de båda erbjuder modesmjölksersättning till nästan samma pris fast att sempers är mer i det skiljer i varje kartong 3 liter. Jag fick till svar att de inte viste vad de skulle svara på det är det bara jag som tycker detta är konstigt

• Svar på tråden Ersättning
  • crazy mom

Konstigt svar ja, men man får ju jämföra literpriset och sen ta ställning till vilken produkt man köper.

• Pumpkin

Fast den Babysempförpackningen du tittat på är ju storpacken, det finns en mindre förpackning också som ger ungefär lika mycket som Nan och kostar typ 60kr. Men ja, storpacken är väldigt billig.

• LV2
    Pumpkin skrev 2010-12-13 21:08:25 följande:
    Fast den Babysempförpackningen du tittat på är ju storpacken, det finns en mindre förpackning också som ger ungefär lika mycket som Nan och kostar typ 60kr. Men ja, storpacken är väldigt billig.
    jag jämförde Nan 1 storföpackning och semers storförpackning där var skillnaden stor 3 liter det var det jag tyckte var konstigt
  • yes79

Kanske är för att NAN är import och Babysemp tillverkas i Sverige?? Jag har ingen aning, bara en idé...

• PialenaOskar
    LV2 skrev 2010-12-13 21:20:20 följande:
    jag jämförde Nan 1 storföpackning och semers storförpackning där var skillnaden stor 3 liter det var det jag tyckte var konstigt
    Finns Nan i storpack? Jag har bara sett den kartongen med två påsar i.
  • LV2
    PialenaOskar skrev 2010-12-13 22:46:53 följande:
    Finns Nan i storpack? Jag har bara sett den kartongen med två påsar i.
    Det har funnits med 1 påse i också nu blir jag osäker om de bara har den med 2 påsar i nu men det är den jag säger storpack till
Svar på tråden Ersättning