• Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • isisisis

Fragmin eller Innohep hjälper vid upprepade missfall.
    Googla Leif Matthiesen och missfall.

• Cia o krabaten

Har fått ett barn utan problem.
    Sen följde 4mf inom 1,5 år innan jag äntligen lyckades behålla lillebror tack vare 2 Trombyl/dag och 2 progesteron vaggisar/dag.

Det gäller tyvärr att hitta rätt läkare som tror på behandling vid upprepade mf, många tror att det är Placebo-effekt nämligen

Beklagar dina mf, lycka till! 

• FruG

Jag har haft 6 missfall, förlorat ett barn som föddes förtidigt samt faktiskt fått två levande barn.

Nu är jag gravid igen och tar först och främst progesteron eftersom det är ivf. Dock tar jag det till minst vecka 12, i vanliga fall vid ivf slutar man med progesteron runt testdag.
    Jag tar också denna gång Trombyl som jag ska ta till ca vecka 20.

Så trots många missfall så kan man faktiskt få barn! Mina barn som faktiskt lever är ju bevis på det

• Längtarefterliten

jo ja har fått trombyl och proggisar som ja tog förra gravven.. å då skulle ja ta en om dagen av båda... å de gjorde ja.. men de blev nått fel i väldigt tidigt, å då stoppade ju proggissarna upp missfallet så de bara fortsatte.. skulle bli ett supertidigt missfal där egentligen.. så han sa att ja skulle göra ett försök till med dom tablettern.a..

• FruG

Så kan det ju tyvärr bli med proggisar. Men är det en om dagen du tar?

Jag tar tre progesteron mic om dagen.

Har du fått göra nån missfallsutredning?

• Längtarefterliten
    FruG skrev 2010-12-13 18:01:47 följande:
    Så kan det ju tyvärr bli med proggisar. Men är det en om dagen du tar?

Jag tar tre progesteron mic om dagen.

Har du fått göra nån missfallsutredning?
    a dom gjorde en utredning efter mitt tredje missfall..
    Och ja jag ska ta en proggis varje kväll när ja går å lägger mig från att ja plussar och en trombyl varje dag.. så nu vänta ja abra på att bli gravid igen.. blir bidrottning nästa månad.. har hjälp mig 2 av 3 ggr..
  • Ninninn

Jag har också fått 4 missfall och de e för jävligt, allt känns bara piss å skit! kan inte förstå varför de ska drabba en person så himla många gånger.

Efter mitt tredje missfall så frågade jag läkaren om ja inte kunde få tabletter typ trombyl och progesteron men då fick ja bara trombyl, åt dom vid nästra graviditet och vipps fick jag MA igen, så frågan e hjälper de verkligen????

Nu efter 4 missfall tog ja själv kontakt med Lennart Blomqvist för de e ju ingen annan som hjälper än i detta eländet, läkarna verkar ju fasen inte veta nått!

Nu väntar ja bara på att bli gravid, har försökt i 5 månader nu men icke något plus på stickan så himla störande för alla andra gånger har de fungerat på första försöket så nu när man för en gpng skull ska få hjälp så blir ja inte gravid!
    Ja mår så fruktansvärt dåligt över detta som händer mig hela tiden, kan inte förstå att man ska behöva gå igenom sånt här helvete!!

Ledsen att ja skrev massa negativt om mig själv men ja va tvungen att få ut de =)

Lycka till kram

• FruG
    Ninninn skrev 2010-12-14 09:45:20 följande:
    Jag har också fått 4 missfall och de e för jävligt, allt känns bara piss å skit! kan inte förstå varför de ska drabba en person så himla många gånger.

Efter mitt tredje missfall så frågade jag läkaren om ja inte kunde få tabletter typ trombyl och progesteron men då fick ja bara trombyl, åt dom vid nästra graviditet och vipps fick jag MA igen, så frågan e hjälper de verkligen????

Nu efter 4 missfall tog ja själv kontakt med Lennart Blomqvist för de e ju ingen annan som hjälper än i detta eländet, läkarna verkar ju fasen inte veta nått!

Nu väntar ja bara på att bli gravid, har försökt i 5 månader nu men icke något plus på stickan så himla störande för alla andra gånger har de fungerat på första försöket så nu när man för en gpng skull ska få hjälp så blir ja inte gravid!
    Ja mår så fruktansvärt dåligt över detta som händer mig hela tiden, kan inte förstå att man ska behöva gå igenom sånt här helvete!!

Ledsen att ja skrev massa negativt om mig själv men ja va tvungen att få ut de =)

Lycka till kram
    Ja det e fördjävligt att man ska råka ut för så många missfall. Jag har som jag skrivit innan haft 6 missfall och dessutom förlorat en pojke som föddes 4 månader förtidigt.
    Måste dessutom göra ivf för att ens bli gravid
    Men jag hade aldrig klarat det om jag inte fått kontakt med kuratorn på sjukhuset. Har du blivit erbjuden en samtalskontakt?
    Kontakten med kuratorn kan ju aldrig ta bort smärtan man bär, men på nåt sätt hjälper det ändå. Svårt att förklara...

Ang trombyl så finns det i dagsläget inget bevisat ännu. Det är bara som man tror. Men det pågår just nu en studie med trombyl så om några år bör det ju finnas resultat på den studien.

Sen är det ju så att oftast får man inga svar på varför man får så många missfall. Man vill ju ha ett svar så man kan åtgärda "felet".
    Oftast när det är tidiga missfall ( före v 12) så är det ju fel på embryot och det är ju inget man kan göra nåt åt tyvärr. Men de flesta som får en massa upprepade missfall får ju tillslut ett barn
    Så ge inte upp!!!
  • Längtarefterliten

fast trombylen är ju bara för blodproppar typ.. progesteronet ska ju göra så graviditeten stanna kvar.. och ja vet att de är många som lyckats med dom tabletterna tillsammans,,, så blir ett försök till med dom..

Men bidrottninggele har ja fått hjälp att bli gravid med några ggr.. de är jätte bra tycker ja och kommer använda de igen när närsta mens kommer fram, vilket ja hoppas att den inte gör.. tror ja ahr ägglossning nu:_P

• Ninninn

Ja har fått med mig någon lapp med telefon nummer till psykologer men nu e lappen borta och då trodde ja inte att ja behövde prata med någon, men ja mår bara sämre å sämre så a får väl kontakta någon kanske!! som du säger, dom kan ju inte hjälpa mig att få ett barn men de kanske hjälper lite att få lätta sitt hjärta..

Ja fattar inte varför jag aldrig har fått progesteron, jag bad om de men hon tyckte inte jag behövde de....

väntarOLängtar va e bidrottninggele???

Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?