• helena2401

när kan man träna?

ja fick barn 28:E november o allt gick jättebra när kan man börja träna  egentligen alla säger olika.

• Svar på tråden när kan man träna?
  • Myran 08

Jag blev rekommenderad att vänta tills bebisen var 6 veckor.. så när min son var 7 veckor började jag träna igen. 

• emmer01

Jag fick börja träna så fort jag kände att jag klarade av det! Man ska lyssna på sin egen kropp. Tror inte det finns någon riktig tid du ska vänta! Däremot skulle jjag inte göra några situps på ett tag, det för att magmusklerna ska hinna dra ihop sig ordentligt, kan finnas en liten risk att om man gör det tidigare så tränar man musklerna när dom ligger isär och det kan då vara svårare för dom att dra ihop sig. Det är vad jag fått höra :)

• Busymommy

håller med, man hör olika överallt...
    jag vill börja spela innebandy, det är ju ganska hårt. jag menar man springer mkt och så...
    jag fick barn 27 nov.

• helena2401

mm men ja känner mejj väldigt pigg o fräsh för att fått barn för 2 veckor sen så man e ju sugen på träning igen:)

• Busymommy

detsamma.  ändå var jag inte vidare vältränad innan, men brukar vara det. Men detta året har det hänt så mkt att det inte blivit så mkt träning.
    tänker att styrketräning för ben och armar är väl lugnt. springa? Kanske man bör vänta med? tycker oxå det känns bra i kroppen... fast jag är 36 år och fått mitt tredje barn

• Jessi19

Jag började på gymmet igen 5 dagar efter min förlossning. Kör på gångbandet och styrketränar överkroppen. Helt ok så länge man lyssnar på kroppen.

• Mia386

Fick den 25 nov, och jag är sugen att börja med kampsporten igen, men det får vänta ett tag, då jag fortfarande har ont efter förlossningen. 
    Lyssna på din kropp, i häftet jag fick med mig hem stod det att man kunde börja med situps så snart som möjligt  

• Hanna 77

Vänta lite med träning som innebär belastning för bäckenet, t.ex. Löpning och hopp för du kan få problem med inkontinens annars. Se till att träna upp bäckenmuskulaturen först!

Svar på tråden när kan man träna?