• ungmamma93

Va sa era föräldrar när ni blev gravida

Va sa era föräldrar när ni blev gravida
    hur gammla var ni när ni blev gravida

• Svar på tråden Va sa era föräldrar när ni blev gravida
  • Angel13

Jag var 18, rätt omogen för min ålder :)  Mammas första ord var -Hur tänkte du nu!!!!? Hur har ni tänkt försörja barnet, vet ni hur mycket allt kostar, var ska ni bo........ etc... Allt har gått bra och det barnet fyller snart själv 18år :)

930618~941026~081019~BF100205
  • Dr Mupp

"Är du säker?" Jag var 22.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • ungmamma93

Jag var 14 när jag blev gravid och hade ingen pojkvänn och min dotters pappa är frånvarande och bryr sig inte så mycket. Mina föräldrar pratade om abort men tack o lov var det för sent att göra det när jag märkte att jag var gravid. jag bor fortfarande kvar hemma hos mina föräldrar

• PoppesMamma2006

Jag var 16 år och bodde tillsammans med min dåvarande sambo och hans dotter som han hade varannan helg.
    Min pappa var sur men det la sig. Och min mamma undrade hur det skulle gå osv. Men var väldigt stöttande. Var mogen för min ålder och min sons pappa var 23 då. Så jätte oroliga var dom knappast men snarare om det skulle hålla mellan oss och hur det skulle gå med skolan för min del.

Men man klarar sig även utan skolans betyg. Fick jobb efter mammaledigheten.  

• ajkw

Jag var 19 och i en jättehemsk situation och behövde prata med henne och helt plötsligt for det bara ur mig att jag tog ett test dagen innan och det visade ett +. Hennes kommentar var "Du klarar det, jag var själv 19 när jag födde **(min storebror) och du har alltid oss." Bad henne berätta för pappa eftersom jag inte vågade. när hon väl gjort det så ringde han upp mig och sa "Vad du än gör, gör INTE abort. Jag vet att du klarar det och Vi kommer hjälpa dig vad som än händer". Då grät jag av lycka! :D Och de är jättehärliga och jättestolta morföräldrar!

• Jolene10

Jag var 18 år, hade med mamma till ungdomsmottagningen, min mamma sa att det är mitt val o även pappa då jag kom hem, vi alla tre visste nästan att jag var gravid, jag o mitt ex hade planerat barn, men när han fick reda på att jag troligen var gravid så sa han abort ..

Mamma o ppa sa att dom ville jag skulle behålla barnet, som sagt innan dom sa detta hade jag bestämt mig för att behålla barnet då det var planerat .. jag var ihop med pappan fram o tillbaka men i v23 så gjorde jag slut .. då hota han med o göra så jag skulle bli av med vårdnaden o han gjorde anmälningar till soc som ej stämde .. men dom lyssna på honom då han var pappan ..

Nu har jag 2 barn o jag älskar dom mest av allt trots att dom ej har samma pappa ..

• lunkentuss

Jag o min kille var båda 18 år o mamma o pappa sa typ "gud vad roligt, äntligen" xD Speciellt pappa har nog velat bli morfar så tidigt som möjligt :)

Min killes föräldrar blev faktiskt också glada o kramades o svärmor grät t o m (fast om det var enbart av glädje vet jag inte, för efteråt hade hon ringt min kille o frågat om vi inte skyddat oss osv... usch o fy det har hon inte me o göra xD )

• svalsta

Jag var 22 år när ja blec gravid, planerat.

Mina föräldar blev jätteglada!
    Min sambos pappa+ fru blev jätteglad

Men min sambos mamma blev jättechokad och började dammsuga hysteriskt. Ville inte prata om det alls =(
    Blev jätteledsen då ( Hon tyckte vi var för unga tror jag. tyckte man skulle få barn efter 30..

• Daga

Min mamma, ungefär: Har du skaffat dig en unge får du ta hand om den själv.

• alltfördig

Jag blev gravid när jag var 15år min mamma bokstavligt hoppade av lycka först.. sedan började hon med att det kostar, skolan, hur ska ni klara det ..

min mamma är min bästa vän och hon har varit ett enormt stöd då jag vart lämnad av barnets pappa när jag var i Grav. V.25

Svar på tråden Va sa era föräldrar när ni blev gravida