• Lomalufi

Ersättning?

Vi har en kille som är 5 månader (okorr) 3 månader (korr). Jag har hittills bara ammat honom, men nu verkar det som att han inte är nöjd längre. Hur ska jag göra med ersättning? Ska jag blanda ut den i början med bröstmjölk eller byta ut ett helt mål rakt av?

Vilken ersättning är bäst?

• Svar på tråden Ersättning?
  • Här och nu

Det är alltid bäst att blanda ut, för att undvika både matvägran och magproblem. Bland ut så länge det går. Sinar din mjölk så tillsätt mer och mer ersättning. Hör med BVC eller läs på kartongerna om nån ersättning passar prematura bättre. När jag hade bebis sist var det så. Går ditt barn upp i vikt får han i sig vad han behöver, men han ska va nöjd också. Känner du att du vill ge ersättning ska du göra det.

• LV2

Apotekets ersättning är mildare lite dyrare men  jag tror du ska prova det till sonen jag tycker du ska prova att byta 1 mål först. jag använder mig av sempers till min dotter på 4 veckor och det fungerar bra för henne

• Tokfrjant

Använde först Nan1 men Hampus kräkte upp allting! Använder nu Sempers som han får behålla

Blanda men bröstmjöl om du vill, eller amma vid bröstet och om han vill ha mer så ger du ersättning.

Elias 080704 ★ Hampus 100910 ★ Hugo 100910
  • Mamma till många

Använder semper1 lemolac som är mildare mot dom små magarna....
    ska vara i alla fall, om man inte har blivit lurad =)

Svar på tråden Ersättning?