• Mammatill2troll

swekidz bilbarnstol OPTIMA!

Är det någon som har erfarenhet av denna stol och kan berätta lite om den?

• Svar på tråden swekidz bilbarnstol OPTIMA!
  • FrkJenny

Det är en europeisk (polsk) typ av stol, dsv bakåtvänd endast till 10 kilo och därefter måste man vända den framåt. Livsfarligt med tanke på hur viktigt det är att ha barnen bakåtvända tillräckligt länge.
    Finns inga seriösa försäljare i Sverige som säljer den typen av stol och svar från någon med erfarenhet av stolen kommer du med andra ord ha svårt att finna.

• cicci85
    FrkJenny skrev 2010-12-30 11:57:07 följande:
    Det är en europeisk (polsk) typ av stol, dsv bakåtvänd endast till 10 kilo och därefter måste man vända den framåt. Livsfarligt med tanke på hur viktigt det är att ha barnen bakåtvända tillräckligt länge.
    Finns inga seriösa försäljare i Sverige som säljer den typen av stol och svar från någon med erfarenhet av stolen kommer du med andra ord ha svårt att finna.
    Kunde inte sagt det bättre själv

Kolla efter en bakåtvänd stol som är godkänd till 25 kg istället. Var noga med att prova den i bilen innan du köper den.
  • Mammatill2troll

Det är inte jag som ska ha stolen,Vi har redan en av dom bästa stolarna som finns på marknaden.Jag pratade med en kompis som köpt en optima men tyckte inte det lät så himla bra det hon berättade

• cicci85
    Mammatill2troll skrev 2011-01-07 20:49:34 följande:
    Det är inte jag som ska ha stolen,Vi har redan en av dom bästa stolarna som finns på marknaden.Jag pratade med en kompis som köpt en optima men tyckte inte det lät så himla bra det hon berättade
    Berätta för henne då att hon bör ha sitt barn bakåtvänt så lämge som möjligt, tills barnet blir för långt eller väger 25 kg. Och varför såklart
  • Mammatill2troll

ja jag har försökt i 2 månader redan nu att förklara för henne att en stol som är gjor för att åka framåt inte kan vara bakåt (så kör dom runt just nu) alltså dom har en framåtvänd stol bakåtvänd.

På stolen står det klart och tydligt att den inte får användas bakåtvänd=/
    Sambon tycker vi ska låta dom låna våran ena stol men tyvärr så behöver vi den ganska ofta

• cicci85
    Mammatill2troll skrev 2011-01-07 21:57:05 följande:
    ja jag har försökt i 2 månader redan nu att förklara för henne att en stol som är gjor för att åka framåt inte kan vara bakåt (så kör dom runt just nu) alltså dom har en framåtvänd stol bakåtvänd.

På stolen står det klart och tydligt att den inte får användas bakåtvänd=/
    Sambon tycker vi ska låta dom låna våran ena stol men tyvärr så behöver vi den ganska ofta
    Men man kan använda den bakåtvänd oxå, vet dock inte hur länge, skulle gissa att den ska vändas framåt vid 9 kg! Hur stort är kompisens barn? Hon verkar inte så värst smart
  • Mammatill2troll
    cicci85 skrev 2011-01-07 22:10:46 följande:
    Men man kan använda den bakåtvänd oxå, vet dock inte hur länge, skulle gissa att den ska vändas framåt vid 9 kg! Hur stort är kompisens barn? Hon verkar inte så värst smart
    barnet är 2 år om några månader..Nä smart kan jag inte påstå att hon är,Kanske ska säga att vi inte är kompisar så att vi umgås utan vi träffas på öppnaförskolan och pratar det är allt.=)
Svar på tråden swekidz bilbarnstol OPTIMA!