• hihihaha

Ögoninflammation

Hur länge har ni era barn hemma vid ögoninflammationer? Mitt barn var kladdig i ögat fr-sö, var bättre på måndag och gick till dagis. På tisdagen ringer dagis att barnet ska hämtas för hon har ögoninflammation.
    Det var lite torkat var efter hon sovit. Var hemma onsdag också, på torsdag hade andra barnet ett rött öga, med lite var. Hon var bättre redan på fredag, men dom var hemma till måndagen då. Åter på dagis med helt kladdfria ögon båda på måndagen. Efter en sovstund ute för lillen vaknade han ( som hade ögoninflammationen först ) med lite torkat var i ett öga, syntes knappt. Dagiset ringde, hämta igen, en helt pigg och glad unge, som inte var nå irriterad i ögonen, dom var helt klara och fina. Hade för säkerhets skull barnen hemma i 2 dagar efter det. Ringde BVC och  bad att få komma och visa barnens ögon. Dom sa att jag INTE ska behöva ha barnen hemma, för det var ingen ögoniflammation..
    Veckan efter när jag hämtar barnen var en av dom jättesjuk, märkte det direkt när jag såg henne. Hon hade 39,5 i feber när vi kom hem, men det var inget som personalen lagt märke till. Mycket märkligt !
    Jo det jag ville med dett lång inlägg var ju hur länge har ni barnen hemma vid ögoninflammation, och är dom hemma fast det knappt syns nå var alls? Någon som lämnar med lite var i ögonen?
    När min stora tjej var liten var hon varig till och från mer eller mindre i ögonen i 1,5 månad och så länge ska man väl inte behöva vara hemma från dagis, eller?
  • Svar på tråden Ögoninflammation
  • hihihaha
    Det jag menar med att hon hade 39,5 i feber var att då vore det väl viktigare att ringa efter mig, för då var hon verkligen sjuk.
  • gladare

Mina är hemma till de är varfri o tar det längre tid en 1 v söker jag läkare som får kolla barnet. Jag hade det problemet. Också för nåt år sedan till jag blev trött på personalen o tala om att jag tycker att det är bra att de har läkarutbildning med, sen dess har de bara ringt när mina barn verkligen är sjuka. En gång fick ministingen inte vara på dagis enl personalen då han gnugga sig för mycket i ögonen o det var då inflammation enl dem o enl mig allargi det var vår då. Jag gick till läkaren som konstatera lindrig form av allergi men ingen inflammation. Dagen efter ringer de o talar on han har inflammation o jag fixar ny läkartid, samma läkare som dagen innan så denna gång undra jag om han kunde skriva ett läkarintyg till dagis, hhan garva men gav mig läkarintyget där det stod att skulle min son gnugga sig i ögonen beror det på att det kliar alt att det är på grund av allergin men han smittar inte utan det är okej att vara på dagis för man kan inte vara hemma hela sommaren för det. Gissa om de var paffa på dagis. Stå på dig ts

Svar på tråden Ögoninflammation