Ögoninflammation
Det var lite torkat var efter hon sovit. Var hemma onsdag också, på torsdag hade andra barnet ett rött öga, med lite var. Hon var bättre redan på fredag, men dom var hemma till måndagen då. Åter på dagis med helt kladdfria ögon båda på måndagen. Efter en sovstund ute för lillen vaknade han ( som hade ögoninflammationen först ) med lite torkat var i ett öga, syntes knappt. Dagiset ringde, hämta igen, en helt pigg och glad unge, som inte var nå irriterad i ögonen, dom var helt klara och fina. Hade för säkerhets skull barnen hemma i 2 dagar efter det. Ringde BVC och bad att få komma och visa barnens ögon. Dom sa att jag INTE ska behöva ha barnen hemma, för det var ingen ögoniflammation..
Veckan efter när jag hämtar barnen var en av dom jättesjuk, märkte det direkt när jag såg henne. Hon hade 39,5 i feber när vi kom hem, men det var inget som personalen lagt märke till. Mycket märkligt !
Jo det jag ville med dett lång inlägg var ju hur länge har ni barnen hemma vid ögoninflammation, och är dom hemma fast det knappt syns nå var alls? Någon som lämnar med lite var i ögonen?
När min stora tjej var liten var hon varig till och från mer eller mindre i ögonen i 1,5 månad och så länge ska man väl inte behöva vara hemma från dagis, eller?