• Ninnie

För-och nackdelar med britax multi tech?

Som rubriken lyder skulle jag vilja höra lite för och nackdelar med britax multi tech. Vår dotter är bara 5 månader men vi måste byta till en vanlig bilbarnstol pga att hon är för stor för babyskyddet (går knappt att spänna fast henne). Jag skulle gissa att hon väger över 9 kilo och är runt 67-68 cm lång.

• Svar på tråden För-och nackdelar med britax multi tech?
  • cicci85

jag har haft den några månader och kan skriva ned vad jag kommer på

Fördelar:
    -man ändrar bälteshöjden när man höjer nackstödet, såå smidigt
    -barnet sover bra i den
    -barnet verkar sitta skönt
    -den är mycket lättmonterad

Nackdelar:
    -ger dåligt benutrymme
    -väger dubbelt så mycket som en bältesstol och rekommenderas därför att man bara använder den bakåtvänd
    -min äldsta son hade växt ur den bakåtvänt innan han fyllde 5 år
    -den är väldigt bred (om man jämför med Hi-way), jag har MT och en bältesstol i bak på v70 och man får inte plats i mitten.
    -svårare att få bältet hårt spänt än vad det är på andra britaxstolar

jag är väldigt nöjd med stolen och vill inte ha någon annan Eller till en bebis skulle jag kolla på en Maxi Cosi Mobi oxå, men min son var över 2 när jag köpte MT och då satt han bäst i den.

• Lövan1977

Jag köpte nyligen en sådan och är jättenöjd. Hade en Maxi cosi mobi_oxå jättebra, men den blev snabbt trång, speciellt nu med overall och allt, och sonen gillade inte åka i den efter ett tag. Han blir två i Maj 2011, väger idag 13 kg. Han gillar sin nya stol då den är stor och rymlig. Litet minus för benutrymmet....blir det trångt får han åka framåt istället.

• cicci85
    Lövan1977 skrev 2010-12-19 21:37:50 följande:
    Litet minus för benutrymmet....blir det trångt får han åka framåt istället.
    Tänk på att MT är väääldigt tung framåtvänd så köp en riktig bältesstol när han ska vändas. Och det är inte alls farligt att sitta trångt med benen, bättre det än att vända för tidigt!

Om benutrymmet i multi-techen blir för trångt kommer vi köpa en Britax Twoway istället. Kommer inte vända sonen innan han väger 25 kg.
  • Ninnie

Vi valde att köpa en britax hi-way och sen köper vi en annan stol när hon kan sitta framåt förhoppningsvis kan hon sitta ett tag i den här.

Svar på tråden För-och nackdelar med britax multi tech?