• Bino

    HJÄLP! Min 4 åring har fått en inbuktning i kinden efter olycka

    Min 4 åring ramlade och slog i kinden .Samma dag fick han ett blåmärke men efter en vecka började det sjunka in i kinden, nu har han en ganska djup, väl synlig inbuktning i kinden som börjar vid nästippens slut och ut mot kinden på ca 3 cm.  Läkaren har aldrig sett något sånt här och vi blev skickade till plastik ifall de vet något om en sådan här skada.

    Jag själv har aldig sett något liknande, är det någon här som gjort det?? Känner mig lite deppig ifall detta kommer att vara kvar och min son kommer att lida av det...

    Snälla skriv om ni sett eller vet något liknande!

  • Svar på tråden HJÄLP! Min 4 åring har fått en inbuktning i kinden efter olycka
  • Amazina

    Det låter ju som en fraktur i ansiktsskelettet! Har han röntgats?

  • Bino

    Nej han har inte röntgats men det är nedanför kindbenet i det mjuka på kinden...

  • Pastelle

    Hej jag har exakt samma problem som hände mig en två månader sedan då jag gjorde misstaget att gå till en sköterska för att spruta in restylan under ena ögat där jag hade ett litet streck hon övertalade mig att då måste jag spruta in även på andra sidan trots att jag inte ville detta (jag är 25 år och hade inget behov på den sidan) hon gjorde det iallafall och tryckte extremt hårt!!! från ögat nedför kindbenet så det lät, jag hade ju Emla så då kände jag ingen smärta men jag kände att det var alldeles för hårt. Efter en vecka då svullnaden och den förfärliga smärtan lagt sig visade sig en tydlig inbuktning i min innan perfekta kind. Jag är fruktansvärt orolig för detta. jag har inte träffat på en läkare som förstår vad det kan vara och vad man kan göra åt det men jag har ännu inte haft tillfälle att gå till en plastikkirurg. De borde ju veta bäst hur och om det går att åtgärda och varför det blir så. Hör gärna av dig här hur det går för din son och vad kirurgen säger. Lycka till

  • Nora12345

    Hej! Vår treåring har fått precis samma sak. Det syntes inte först för det var så svullet men nu efter någon vecka ör det en djup inbuktning. Hur har det gått för er? Hade varit såå tacksam för svar.

Svar på tråden HJÄLP! Min 4 åring har fått en inbuktning i kinden efter olycka