• mamion

Britax High way eller Two way Bilbarnstol?

Hej

Vi ska skaffa en bilbarnstol till våran 3,5 åring och har redan en Maxi Cosi Mobi i bilen så vill ju ha en som inte tar för stor plats men som ändå ger bra med benutrymme och kan användas upp till 25kg bakåtvänd bak.

Väljer just nu mellan high way och two way men är det någon som har ytterligare förslag så tas det tacksamt emot.

Så vad säger ni med lite erfarenhet av dessa stolar?

• Svar på tråden Britax High way eller Two way Bilbarnstol?
  • Finesse

Ska ni ha en eller två stolar?

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • mamion

Vi kommer att ha en Maxi Cosi Mobi och så en till... vilken det nu blir =) Så alltså 2 sammanlagt i bilen

• Finesse
    mamion skrev 2010-12-08 16:44:41 följande:
    Vi kommer att ha en Maxi Cosi Mobi och så en till... vilken det nu blir =) Så alltså 2 sammanlagt i bilen
    Så den är till en bebis..

isf är det väl kanske bättre att satsa på en two-way.. sätta 3,5 åringen i den å bebisen i maxi-cosin..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • cicci85

Beror ju på hur stort barnet är... Min son hade växt ur alla stolar förutom Twoway på längden innan han fyllde 5 år! Jag var väldigt nöjd med TW, lätt att montera, passar i alla bilar, rymlig, barnet kan sitta i kors med benen om man inte kan ge så bra benplats.
    Men om jag hade ett litet barn som skulle få plats i HiWay till 5-6 år skulle jag köpa den istället.

• mapo51

Jag var och pratade med en butik som säljer bilstolar igår och HiWay är (enligt dem) den minsta och smidigaste stolen, men å andra sidan kanske den inte räcker till för sonen och då är Twoway bättre.

Vi har en Brio Zento till vår store grabb och han kommer att få ha kvar den, så köper vi en Hiway till bebisen som får ta över Zenton när storebror börjar sitta framåtvänt.

Svar på tråden Britax High way eller Two way Bilbarnstol?