• mangelica

Vill ha ett syskon till våran 7 månaders.

Hej, jag är 18 år och har en dotter som är 7 månader. Jag vill så gärna ha en till liten bebis, men har ju skolan att tänka på :(.. vill värkligen ha en till!. någon som haft det som jag, haft kvar skolan men endå skaffat en till. hur gick det för er och hur har det blivit med eran utbildning?  

• Svar på tråden Vill ha ett syskon till våran 7 månaders.
  • 071001

Vänta lite till, snart är hon äldre och börjar ta sig runt och kräver mer passning så att säga. Då är det inte så lätt med en liten till. Gå ut skolan och fundera över att syskon om nåt år är mitt råd även om det inte efterfrågades.

• avocadomacka

Jag var 18 när min son föddes, när han var 6 månader blev jag gravid igen. Har en termin av gymnasiet kvar, och ska börja plugga på komvux nu efter nyår. Det har funkat super! Inget av barnen var planerade, men är så glad nu, att de är två. De har redan stor glädje av varandra (snart 2 år, lille är 9 mån)

Men den ekonomiska biten är inget problem för oss då min man jobbar. Och han kommer kunna vabba också när barnen börjar på dagis till hösten, så att jag slipper missa plugg.

Hur ser din situation ut annars? Det är ju onekligen lättare att plugga med ett barn än två... 

Svar på tråden Vill ha ett syskon till våran 7 månaders.