• Isbit

Bilbarnstol efter babyskydd

Kan någon rekommendera en bra stol.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-07 09:46
    Tänkte även köpa en ny till min treåring. Nåt tips där?

• Svar på tråden Bilbarnstol efter babyskydd
  • Joico

Vad har din treåring för stol nu?
    Inte kan bebisen ärva den och treåringen kan få en större stol så han/hon kan åka bakåtvänd längre?

• Isbit

Den som treåringen har nu är bara sämst. Den går inte att luta alls så dottern måste sitta hängande med huvet när hon sover.
    Tänkte köpa en ny till treåringen eftersom hon har inte så stor plats för benen ( hon sitter bakåtvänd) &jag har hört att det kan vara stor skillnad hur mkt plast det finns för benen på olika stolar

• Joico

Mad har hon för stol då?

Britax Hi-way är en väldigt bra stol som jag tycker du ska prova till bebisen. Och till treåringen vore en större stol bra, så hon kan sitta bakåtvänd länge. T.ex Britax Two-way. Men glöm inte att prova först!

• Isbit

Ingen aning om vad hennes stol heter. Vet man sånt? :)

• Isbit
    Joico skrev 2010-12-07 10:53:33 följande:
    Och till treåringen vore en större stol bra, så hon kan sitta bakåtvänd länge. T.ex Britax Two-way. Men glöm inte att prova först!
    Tror att det är en sån vi har Ser ut så när jag googlar på bilder.
    Tycker den är världelös.
    Sitter rak som en fura i ryggen och när hon sover så hänger huvet ner i knät
  • Joico

Det är inte farligt när huvudet hänger, och så länge hon inte vaknar så är det nog inte obekvämt heller.. Kan ni inte montera den lite annorlunda? Har stolen stödben?

• Isbit
    Joico skrev 2010-12-07 12:48:04 följande:

Det är inte farligt när huvudet hänger, och så länge hon inte vaknar så är det nog inte obekvämt heller.. Kan ni inte montera den lite annorlunda? Har stolen stödben?

Nä jag vet att det inte är farligt men obekvämt.
    Den har inte stödben.
  • Joico
    Isbit skrev 2010-12-07 12:48:39 följande:
    Nä jag vet att det inte är farligt men obekvämt.
    Den har inte stödben.
    Då är det nog en Freeway, för Hi-way har stödben. Freeway är föregångaren till Hi-way. Dom är ganska lika, men inte exakt.
  • cicci85

Det finns en kloss att köpa till twoway, om det var den ni hade, för att ge den mera lutning. Den sitter bättre i vissa bilar, min sons huvud ramlade inte ner trots att han sov.

Har stor är 3-åringen? Det känns ju lite tokigt att byta till en mindre stol, twowayen är den största.

När jag skulle köpa ny stol sist valde jag mellan Maxi Cosi Mobi, Britax Hi-Way och Britax Multi-tech. Alla stolarna är godkända till 25 kg på alla platser. MT ger lite sämre benutrymme än de andra. Mobin ger superbra benutrymme och är ställbar under färd.
    Jag valde MT eftersom den kändes rymligast till min son, han va 2 år när vi köpte stolen.

Men om du redan har en Twoway som du kan byta till om nån av dem blir för små för tidigt, så skulle jag köpa den som passar bäst i bilen och som barnen sitter bäst i.

• Joico

Jaha nu läste jag fel.. sorry läs ciccis svar... strunta i mitt

• Isbit

Jo men det finns en kloss men det blir jättekonstigt i bilen om jag fäller ut den.
    kanske måste testa igen

• Joico
    Isbit skrev 2010-12-08 10:11:29 följande:
    Jo men det finns en kloss men det blir jättekonstigt i bilen om jag fäller ut den.
    kanske måste testa igen
    Ja det förstår jag att det blir men den grejen kallas "klacken". Det finns en kloss som man kan köpa till, en lös grej, som man lägger i framkant på stolen för att få bättre lutning
  • cicci85

har du bruxen till stolen kvar? Den finns på britax hemsida annars!

Svar på tråden Bilbarnstol efter babyskydd