enkel efterrätt till nyår?
Den får gärna kunna förberedas dagen innan då jag jobbar till kl 14 nyårsafton och gästerna kommer kl 18...10 vuxna och åtta barn.
Har ni någon enkel förrätt så tipsa gärna om det också=)
Den får gärna kunna förberedas dagen innan då jag jobbar till kl 14 nyårsafton och gästerna kommer kl 18...10 vuxna och åtta barn.
Har ni någon enkel förrätt så tipsa gärna om det också=)
hemlagad glass?
Vit chokladmousse med jordgubbssås!
www.recept.nu/1.311289/per_malmo/efterratter_godis/agg_mejerier/vit_chokladmousse_med_jordgubbssas
men kan man laga moussen dan innan?
pannacotta! man kan koka en stor sats, tar bara någon minut, sedan kan man smaksätta med vad som helst någon likör, choklad eller vad man vill. detta häller du sedan upp i små glas och ställer kallt så det stelnar. sedan garnerar man med tex en god hallonsås eller färska bär eller liknande. mumsigt och superlätt att förbereda till många!
Jag tycker att frozen cheescake passar till nyår. Man kan dekorera med silverkulor, skivad carambole och physalis och sätta i tomtebloss när man ska till att servera! :-Festligt och vackert på nyårsaftonsbordet!
Chokladmousse med kaffesmak och hallongrädde!!! Skrik till om du vill ha recept! gott som fan och nu blev jag så sugen att jag tror att jag måste svänga ihop lite till ikväll haha!
Kan man göra pannacotta dagen innan??
Någon som vet om man kan göra moussen dagen innan? Jag tror det iaf.