• emelinis

Ni som kör med ersättning, behöver tips!!

Jag behöver lite tips och råd hur ni tar med ersättningen när ni ska iväg, hur förbereder ni med vattnet osv? tycker det är så krångligt och bökigt.. :(

• Svar på tråden Ni som kör med ersättning, behöver tips!!
  • Ensam8101

Köp i tetra pack den behöver inte värmas:) tycker det är jätte bra just när man skall iväg:)

• MammaBella

Ta med en termos med kokhett vatten och en flaska med kallvatten och blanda till rätt temp i nappflaskan. Alternativt endast kokhett vatten som du häller upp vid behov och låter svalna innan du blandar i pulver.

• älskarlivet81

Tetrapack är bara onödigt.. Det är 200 ml och så mycket drack aldrig vår tjej på dagen..

Vi värmde alltid vatten och hällde i en termos. Sen köpte vi en vällingdoserare och hällde i pulver.  

• emsmamma

Jag har gjort blandningen hemma (vatten ur kran och i med pulver) och tagit med i flaskor. Mina barn har lärt sig att äta ersättningen kall så jag har sluppit tänka på uppvärmningsproblematiken.

• Kakan Mascha
    MammaBella skrev 2010-12-06 09:38:57 följande:
    Ta med en termos med kokhett vatten och en flaska med kallvatten och blanda till rätt temp i nappflaskan. Alternativt endast kokhett vatten som du häller upp vid behov och låter svalna innan du blandar i pulver.
    Samma här.
    Termos med kokt vatten i och en behållare för doseringen av pulver. För att slippa hålla på med måtten hela tiden.
    Våran tjej äter också kall ersättning, men nu på vintern kan den ju bli riktigt iskall, så då har vi köpt en termos för att ha vattnet i istället. Funkar klockrent!

Hemma så kokar vi vatten och ha ri kylen. Värmer sedan rätt mängd i micron och häller i pulvret efter dess.
  • liz1

Jag har köpt en liten termos, som rymmer 3dl. Perfekt att  ha i skötväskan. Häller i något varmare än flasktemp, så slipper man tänka på att det ska svalna och så... Funkar superbra!!

• emelinis
    emsmamma skrev 2010-12-06 09:42:14 följande:
    Jag har gjort blandningen hemma (vatten ur kran och i med pulver) och tagit med i flaskor. Mina barn har lärt sig att äta ersättningen kall så jag har sluppit tänka på uppvärmningsproblematiken.
    Är det verkligen bra att ge de små kall ersättning?
  • Bonzan

Vi kör med färdigblandat på tetrapack, funkar hur bra som helst.
    Eftersom man inte värmer på den så kan man ha den nån timme i flaskan så han hinner äta upp den.
    Lycka till 

• emsmamma
    emelinis skrev 2010-12-06 09:47:15 följande:
    Är det verkligen bra att ge de små kall ersättning?
    Inget av mina tre barn verkar ha tagit skada av det. Trean verkar dessutom må bättre av det då hon låter bli att spy upp den då den inte är värmd.
  • Aviana

Jag är bara himla nyfiken på den här vällingdoseraren? Någon som kan länka till en sådan? Blir så stressad när jag måste stå och pilla med måtten hela tiden och lilleman helst ville ha maten igår :s

Svar på tråden Ni som kör med ersättning, behöver tips!!