• Kasihi

Vid vilken ålder gick ni över på level 3 dinapp - dr brown

Halloj,
    jag undrar hur gamla era bebisar var när ni gick över på level 3 på nappen till dr brown
    flaskorna!
    Skulle bli jätteglad för svar!

• Svar på tråden Vid vilken ålder gick ni över på level 3 dinapp - dr brown
  • Kasihi
    myran82 skrev 2010-12-06 20:37:25 följande:

Sonen var nästan 7 månader.

Oj jaha. Våran son blir alldeles snart 4 mån. Och vi tycker att det går väldans sakta med level 2 på den normala stora standardflaskan. Av någon anledning rinner det på snabbare när han dricker med level 2 på den lilla standardflaskan...vi undrar så varför....
  • myran82

OKej. Vi har Wideneckflaska med storlek 3 som han äter mest ur. I skötväskan har vi en stor standardflaska med storlek 2. Struntade i att byta på den eftersom den nästan aldrig används längre och det funkar. Hur lång tid tar det för barnet att äta? Har ni använt annan flaska tidigare? Ur vanliga flaskor rinner det mkt snabbare.

• Kasihi

Nej vi har hela tiden kört på Dr brown sedan han började med ersättning vid 12 dagars ålder! Det som sker ofta nu är att han slutar äta efter ett tag, många ggr efter tex 80-90ml han ser ut att ledsna. Hur gammal är din son?

• myran82

Sonen är 8 månader nu. När vi började med dr var han runt 5 veckor och då minns jag att vi fick börja med storlek 2 på än gång för det tog mer än 40 min för honom att äta och han blev bara arg och ledsen

• Kasihi

Hur skulle du gjort i mitt läge då? Min son blir snart 4 mån, är det för tidigt för 3:an?

• myran82

Jag tror den är rekomenderad från 6 månader, men alla barn är ju olika. Hör med de i affären tycker jag. Risken är att det kommer för fort så han får ont i magen kanske.

• WoWi

Vi kör fortfarande med 1:an till dottern som snart är två månader. Jag kommer inte att läsa rekommenderad ålder gällande det utan gå efter hur det fungerar för dottern. Prova att testa!

• Kasihi
    myran82 skrev 2010-12-07 10:28:47 följande:
    Jag tror den är rekomenderad från 6 månader, men alla barn är ju olika. Hör med de i affären tycker jag. Risken är att det kommer för fort så han får ont i magen kanske.
    Ja det står att den är rekomenderad från 6 mån på förpackningen, men level 2 är rekomenderad från 3mån
    och den fick vi börja med vid 2 mån då sonen blev frustrerad för att det gick för sakta. Butiken där jag köpt flaskorna kan jag tyvärr inte få vidare hjälp ifrån.
  • Miss Lau

Vi har aldrig brytt oss om vad det står på paketet utan kört med det som fungerat bäst. Och vi använde 2:an tills vi slutade med ersättning. Jag tycker det är bra om det tar lite tid, mindre risk för kaskadspyor och mer tid till mys

• qvinnan

Jag har en liten gosse på 4 veckor som äter ur flaska. Och efter han har ätit så spyr han upp ganska mycke. Jag undrar om Dr brown flaskan hjålper mot  kaskad kräkningarna?????

• Kasihi
    qvinnan skrev 2010-12-16 11:52:13 följande:
    han äter semp 1
    Ur vadför flaska?
  • mithrandil

Min son hade första hålet fram tills att han började äta välling vid 8mån.
    dottern har första hålet och hon är snart 6mån. Hellre att det tar tid att äta än att de äter för fort och får ont i magen. det kan ofta vara allmänt missnöje som gör att man tolkar att man använder för litet hål. Han kanske bara är rastlös. Hade jag varit i ditt ställe skulle jag fortsätta med 2an men du gör själv som du tror är bäst för det är du som känner ditt barn bäst. du kan ju alltid testa 3an och funkar det inte kan man ju gå tillbaka.

quinnan: det är inte så att han äter förmycket?
    Annars kan han spy för att han äter för fort och för att han får in förmycket luft.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Kasihi
    mithrandil,
    japp fortsätter med 2:an ett tag till. Men 1:an gick det inte att använda längre än till 2 mån ålder på min
    kille, han blev nöjd först då jag bytte till 2:an och det rann på lite lättare.
  • mithrandil
    Kasihi skrev 2010-12-16 22:24:57 följande:
    mithrandil,
    japp fortsätter med 2:an ett tag till. Men 1:an gick det inte att använda längre än till 2 mån ålder på min
    kille, han blev nöjd först då jag bytte till 2:an och det rann på lite lättare.
    Ja, alla barn är så olika och vissa är dessutom otåliga.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • FinastE2010

Gick över till den på "heltid" när han var ca 9 mån. Han kunde använd den innan men bara då han var jätte hungrig annars satte han i halsen.. Nu kan jag däremot inte alls använda napp nr 2 längre efetrsom det går alldeleeeeeeeees för långsamt!

Svar på tråden Vid vilken ålder gick ni över på level 3 dinapp - dr brown