• Anonym (Undrar)

Varför skaffa barn fast man är förlossningsrädd?

Varför väljer man att skaffa barn när man är förlossningsrädd och förvänta sig att man skall få ett kejsarsnitt? Det kostar samhället mera pengar på alla operationer. Operationstider som kunde gå till andra personer som behöver det mer än en person som inte "vill" föda fram sitt barn som är natruligt och bättre för barnet. Nu snackar jag inte om dom som får komplikationer och behöver göra KS.

Gå i terapi först innan ni skaffar barn. För att bearbeta eran rädsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-04 21:33
    Hallå ni skriver så mycket att jag inte hinner med. ;) Men nu skall jag iaf gå och lägga mig men ni får väl fortsätta diskutera bäst ni vill.

• Svar på tråden Varför skaffa barn fast man är förlossningsrädd?
  • sweran

jag håller med dig helt...
    förstår de som haft en helvetes förlossning att de kanske inte vill ha baginalt igen.
    det som stör mig är de som aldrig fött barn som får för sig att de är förlossningsrädda. man vet ju för sjutton inte vad det handlar om innan man upplevt det... alla fattar väl att det känns att föda barn, vad är det att vara rädd för?

• Some

Skärp er för fan. För att man vill ha barn såklart. En förlossning är ett dygn av en livstid. Inte fan ska man låta den lilla detaljen hindra en.

Och ett kejsarsnitt kostar 40.000. Staten tjänar oerhört mycket mer på varje fött barn.

• Agamemnon

Dottern föddes vaginalt och pga komplikationer både under förlossningen och efteråt kan ja lova er att det kostade skattebetalarna mer än ett snitt. Denna gången gör jag er en tjänst och väljer snitt från början.

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Bonanza

Ett ks kostar så oändligt mycket mindre än massor av annan "valfri" vård. Som till exempel operationer av rökare eller avancerade benbrott på idrottare osv osv osv.

Vi behöver att barn föds, det gynnar vår ekonomi. En förlossning är något dygn, varför skulle man avstå från att skaffa barn bara för det?

• Anonym (Undrar)

Okej det kanske inte kostar så mycket för skattebetalarna men varför tar man inte itu med sin rädsla innan man skaffar barn? Om man nu vill ha barn vilket många vill ha.

• Bonanza
    Anonym (Undrar) skrev 2010-12-04 20:48:03 följande:
    Okej det kanske inte kostar så mycket för skattebetalarna men varför tar man inte itu med sin rädsla innan man skaffar barn? Om man nu vill ha barn vilket många vill ha.
    Antagligen för att man kanske a) inte vill vänta? b) inte inser exakt hur rädd man är förrän det blir verklighet? c) inte trodde att man skulle bli gravid så fort? d) massor av andra anledningar?

Vad är problemet egentligen?
  • Hexx

Herrgeud sluta tjata om sånt här skit nångång för f*n!
    Man skaffar väl inte banr för att man vill ha en förlossning, man skaffar väl barn för att man vill ha BARN!!!!!!!
    Det hoppas jag iaf. Vad skaffar DU barn för TS? För att du ville föda dem? Inte för att du vill älska dem, rå om dem och ta hand om dem? Utan för att du vill trycka ut ett barn ur underlivet.
    Att föda barn och ha ett barn är inte samma sak och har inte med varandra att göra.

• sweran
    Hexx skrev 2010-12-04 20:57:03 följande:
    Man skaffar väl inte banr för att man vill ha en förlossning, man skaffar väl barn för att man vill ha BARN!!!!!!!
    Det hoppas jag iaf. Vad skaffar DU barn för TS? För att du ville föda dem? Inte för att du vill älska dem, rå om dem och ta hand om dem? Utan för att du vill trycka ut ett barn ur underlivet.
    Att föda barn och ha ett barn är inte samma sak och har inte med varandra att göra.
    men rent logiskt kan man ju lika gärna adoptera ett barn om man verkligen inte vill föda ett själv... eller?
    för ett adopterat barn älskar man ju o tar hand om precis som ett eget...
    jag står fast vid att  om man haft en skitförlossning innan förstår jag de som vill ha snitt.
    men har man aldrig fött barn vet man inte vad det handlar om...
  • prinsessan06
    Hexx skrev 2010-12-04 20:57:03 följande:
    WORD!!!!!
  • Agamemnon
    Anonym (Undrar) skrev 2010-12-04 20:48:03 följande:
    Nu kan jag ju bara tala för mig men jag vill inte avstå från ett barn till bara för att jag felbehandlades vid dotterns förlossning. Hade det inte funnits snitt hade jag inte fått fler barn. Nu finns den möjligheten, jag erbjuds den och jag tar den. Jag har kontakt med en aurora-BM som helt förstår att det för mig inte finns ett annat alternativ. Jag blev erbjuden terapi men allt jag ville var förtränga det som hänt. Det finns ingen terapi i världen som ger mig tillbaka förtroendet, som tar bort bilderna och minnena. Nu är jag gravid igen och var tvungen att ta itu med det - och får mitt snitt. Jag är iaf väldigt nöjd och jag tycker inte att du ska bry dig.
    ♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Varför skaffa barn fast man är förlossningsrädd?