Min sambos dotter ogillar mig
Vet inte vad jag skall göra!
Har träffat en man jag vill leva med. Mina barn tycker att detta är helt ok och välkomnar honom. Han har två döttrar och den yngre tycker att det är ok att hennes pappa har träffat en kvinna, den äldre har uttryckligen sagt till sin pappa att hon ogillar mig och inte vill träffa mig.
Detta påverkar mig även om jag är vuxen nog att inse att hon hade ogillat vilken kvinna hennes pappa än hade träffat. De gånger vi träffas ser hon inte mig, hon hälsar inte på mig men svarar på direkt tilltal.
Hur ska jag agera? Vill egentligen tala om för henne att hon är vuxen och att det är dags att växa upp, att hon skall sluta bete sig som en missunsam 4-åring.
Han har flyttat hem till mig och hans dotter har tagit över hans lägenhet. Vi tittar efter ett gemensamt boende.
Jag är väldigt orolig att hans dotters beteende skall göra så att vi bryter vårt förhållande. Hon är väldigt van att få sin vilja igenom.
Har svårt att tala om detta problem med honom, han hamnar ju i mitten och det är svårt för mig att säga vad jag tycker utan att det skall uppfattas som om jag klandrar honom eller talar illa om henne.
Blod är ju alltid tjockare än vatten........