• Kimban

Hur mycket "pratar" era 18-månaders?

Hur mycket pratar era barn? Alltså ord man förstår?

• Svar på tråden Hur mycket "pratar" era 18-månaders?
  • luckyme83

han säger mamma och tutt tutt (nappen)
    och sen härmar han hästar, kor, bilar, katter och hundar

• luckyme83

glömde han säger ja oxå

• Kazeer

Min äldste sade "hej", "tack", "mamma" och "pappa" vid den åldern.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Hannah76

Båda mina har pratat väldigt bra i den åldern. Antar att de föredrog det framför att lära sig gå.. ;)

• luckyme83
    Hannah76 skrev 2010-12-03 22:37:26 följande:
    Båda mina har pratat väldigt bra i den åldern. Antar att de föredrog det framför att lära sig gå.. ;)
     min son pratar inte mycket.. däremot är han väldigt duktig motoriskt !
    många säger att de fokuserar på antingen eller =)
  • Hannah76
    luckyme83 skrev 2010-12-03 22:38:55 följande:
     min son pratar inte mycket.. däremot är han väldigt duktig motoriskt !
    många säger att de fokuserar på antingen eller =)
    Ja jag tror att det ofta är så. Mina tjejer gick när de var 14 månader och 18 månader.

Min lillebror gick när han var 8 månader, men pratade väldigt lite. Tycker att det verkar vara så bland barnen runt mig, att det är antingen eller.
  • LillaFlingan

Han säger många ord som man förstår.
     Har tappat räkningen.

Men det är nog över 20-30ord iaf, om inte mer.

Och däremellan är det mest goja som bara han förstår!;)

• Kimban

Kul att ni svarade.
    Jag är imponerad att han förstår så mycket. Man kan säga att han ska hämta de och de och var det finns så gör han det, oftast.
    Här är det mest mamma, pappa, titta, Izzla (katten alla katter heter det nu) jaja när han gör saker han inte får. Och så mmmmmm istället för ja.

• Soffifi

Min dotter är 21 månader, så lite äldre, men har pratat rätt länge nu. Idag sa hon tex "jag vill inte pjata med faffar", annars sjunger hon mycket sånger och kan texterna bra. Kan Blinka lilla, Ja må han leva, plus några till. Hon gick inte förrän vid 12 månader och kröp aldrig ordentligt innan det.

Svar på tråden Hur mycket "pratar" era 18-månaders?