Min dotter vill inte äta
Jag har en helt underbar dotter på fem månader. Sen dag ett har hon krånglat med maten. Jag lyckades amma henne en månad innan mjölken sinade och vi gick över till ersättning. Av semper blev hon förstoppad men ett byte till NAN löste de problemen. Problemet är att hon protesterar högljutt varje till varannan gång som hon ska äta. Ibland hjälper det att "luras" med nappen för att få igång sugreflexen och snabbt ta ut nappen och stoppa in flaskan för att hon ska äta. Ibland hjälper det att ligga ner och mata henne. Men allt som oftast protesterar hon och vill inte äta. Jag har provat olika nappar till flaskan, olika flaskor, olika temperaturer på ersättningen, att vagga henne samtidigt, att vänta ut henne, att korta ner tiden mellan matningarna och förlänga. Inget tycks hjälpa. Min bvc-sköterska är inte till någon större hjälp. Jag får inga råd av henne utan får själv försöka fråga henne om man kan göra si eller så. Vi har börjat med smakisar och det har gått bra. För övrigt är hon pigg och alltid glad. Någon som har råd eller känner igen sig?