• Fru Gustavsson

Ikea steghylla- hur fäster man den i väggen??

Hittade min gamla svarta steghylla från Ikea i förrådet och den skulle passa prima i sonens rum, men jag kan för mitt liv inte minnas hur man fäster den i väggen? Någon som har en sådan, tror de gått ur sortimentet men de fanns i furu, svart och rött för ett par år sedan.
    Det är ingen, som jag trodde, balk som ska sitta i väggen och som stegen sen fästes i, men hur ska den då sitta?
    Det är två stora "plugghål" eller är det skruvhål som går på baksidan av stegen, men inte är det väl tänkt att det bara ska sitta två skruvar i väggen som stegen träs över..? måste väl vara tipprisk då?

Snälla nån, snabb hjälp uppskattas, är i inrednings-mood ikväll ))

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Svar på tråden Ikea steghylla- hur fäster man den i väggen??
  • Fru Gustavsson

Rexbo hette den tror jag...

• Bjornis

Äsch, skulle fota hur vår sitter uppe men så tog batteriet i kameran slut. Jag försöker förklara med ord och fotar sen om du inte fattar.

Det ska följa med 2 svarta vinklar till REXBO. Du skruvar vinklarna i väggen och lutar hyllan mot och skruvar fast andra delen av vinkeln undertill på själva hyllan. Så om du inte hittar vinklarna så förstår jag om det är svårt att få ihop...

• KK1974

jag skulle tro att du kan få hjälp från ikeas kundtjänst. Ring och fråga!

• Fru Gustavsson

Bjornis: ja, efter telekontakt med sonens pappa kom vi slutligen fram till att de vinklarna saknades, och då föll poletten ner i min skalle har nu skaffat vinklar, men inte beslutat vart jag ska sätta fast hyllan tack för hjälpen!

Svar på tråden Ikea steghylla- hur fäster man den i väggen??