• Kasihi

Hur ofta äter era 3½ mån på natten?

Jag är lite nyfiken på hur era nätter ser ut för er som flaskmatar 3½mån bebisar? Hur ofta och hut mkr äter dom?

• Svar på tråden Hur ofta äter era 3½ mån på natten?
  • Pluto i Malmö

född 9 aug och äter var fjärde timme som stanard på natten. Sover max 5 timmar i sträck.. Oftare 3,5 och sen drar vi ut på det lite med att ge nappen en stund... hon äter allt från 80-200 ml... Går inte räkna med något. Längtar tills hon kan sova hela nätter

• 7879

Född 18/8 Brukar äta runt 4/5, 8/9, 12/13, 16/17 och förhoppningsvis men inte alltid lite innan hon lägger sig 18/19. Kan ibland vara för trött för att äta och då kan hon vilja ha lite runt 02 men inte alltid då heller. Brukar äta runt 120-200ml per gång. Skiftar så mycket i mängd tycker jag men det verkar era göra med ser jag.

• Kazeer

Min yngste åt vid 1-tiden och vid 4-tiden, när han var 3,5 månad, omkring 70-90 ml/gång.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MissEllie

Vår dotter äter 150 ml vid 23:30 och är det en bra natt så sover hon fram till 5:30, annars brukar hon vakna till vid 4-tiden och äta ungefär 120 ml.

• ahlmansandra

Våra födda 16/8 äter 165ml (oftast vill dom ha en liten "efterrätt"  på kanske 20ml) runt 20.30 och vill ha igen allt mellan 04-06. Ibland gör ja en sats på 200ml så dom får äta sig proppmätta inför natten.

• tindratindra

Min lilla Juni som är 11 veckor äter sista gången typ kl 21 och då ca 120 ml. Sen sover hon till kl 6 och äter. Sedan sover hon vidare till ca kl 9.

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Fribergskan

Född 27/8: Här äts det med 2-3 timmars intervall på dagen samt med 3-4 timmars intervall på natten. Äter 70-130 ml varje gång. Kan inte proppa i henne större mängder... Spyr bara upp då!

• Kasihi

Tack för alla svar! Våran son äter med oftast 3h mellanrum på natten. Någon gång kan det gå 4h och vääldigt sällan har det gått något mer.

• Fribergskan

Kaiian; då har vi samma tider ungefär

Svar på tråden Hur ofta äter era 3½ mån på natten?