• Margaux

Bästa bilstolen till en liten bil?

Ja, vi har en Audi A3 och det är ju inte direkt mängder med plats...
    Vilken stol har ni och hur fungerar den både i bermärkelse av bekvämlighet för barnet och er?
    Har tittat på Britax High-way som verkar vara relativt liten, men den har inget huvudstöd till barnet.......
    Han är 7 mnd så det är hög tid att byta!!

• Svar på tråden Bästa bilstolen till en liten bil?
  • Kina79

Britax Hi-Way är helt klart den bästa enligt mig. Den tar minst plats av de jag provat och barnen sitter kanon i den. Min yngsta är 6 månader och ca 67 cm lång - hon sitter superbra i den.
    Huvudstöd har jag aldrig saknat i den.

• Kerstin W

Vi testade också Britax Highway men kom fram till att Be Safe var ännu mindre skrymmande.

• Lantani

Vi hade en a3:a som lånebil och vi hade vår hi-way i den. Hade inte stolen alls mycket lutad, men ändå fick vi knappt plats med stolen överhuvudtaget. Fram gick inte att sitta när hi-wayen stog bakom!

Annars är hi.-wayen en superbra stol, vi köpt den när vår äldsta vara 4 månader.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Margaux
    Lantani skrev 2010-11-29 10:02:47 följande:
    Vi hade en a3:a som lånebil och vi hade vår hi-way i den. Hade inte stolen alls mycket lutad, men ändå fick vi knappt plats med stolen överhuvudtaget. Fram gick inte att sitta när hi-wayen stog bakom!

Annars är hi.-wayen en superbra stol, vi köpt den när vår äldsta vara 4 månader.
    Hmm, det låter ju inte alls bra... Nu är det inte så där superduper ofta vi är alla 3 i bilen men när det händer ska vi oftast åka en bit... Och byta bil ska vi inte göra förrens i sommar. Kanske får ringa Audi och fråga vilken de rekommenderar.
  • cicci85

Ska du ha den i baksätet eller i fram? Om ni sällan åker tre så kanske det inte spelar någon roll om man inte får plats i framsätet? Den tredje kan ju sitta i bak med barnet då.

• Lantani

Är ni bara 3 pers, så funkar det ju, då behöver ju ingen använda framsätet, så då får ni ju plats ändå och klarar er säkert tills sommaren med den bilen ni har nu!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Margaux

Problemet är att det bara är jag som har körkort och mannen i fråga är nästan 2m lång!
    Kanske han får gå? ;)
    Det bästa vore kanske att koppla ur AB fram och sätta stolen där? Då borde det vara plats bak nog till en halvobekväm men överlevnadsbar resa då och då....?

• Kerstin W
    Margaux skrev 2010-11-29 09:50:07 följande:
    Vilken av Be Safe's stolar?
    besafe izi kid x2 har vi . Köpte dem begagnat vilket är helt okej om den inte är äldre än 4 år enligt NTF som jag rådfrågade. Vi har tvillingar och ville ha båda i baksätet men det är omöjligt trots att vi har en Saab 9-5. Jag är 172 cm men kan inte sitta i förarsitsen om en stol är monterad bakom mig. Även att sitta i passagerarsätet är rätt obekvämt så vi har dem sittande som tåget.
Svar på tråden Bästa bilstolen till en liten bil?