Lekar och pyssel som passar både en fyraåring och en snart tvååring som är lite sjuka.
Det har varit mycket sjukdom denna hösten och i morgon är det dags att vabba igen. Lilltjejen som blir två år i februari har varit magsjuk i helgen så hon ska vara hemma. Sonen får stanna hemma han med eftersom det är magsjuka. Jag känner att jag måste ha lite ideér på lager inför morgondagen. Alla vanliga saker har vi gjort under alla andra vabbdagar vi har haft i höst.
Sonen kommer vilja gå ut men jag kan inte ta ut lilljtejen för hon kommer inte orka plumsa i snön och barnvagnen orkar jag inte dra runt i snön någon längre sträcka.
Ritat har vi gjort massor sista tiden. Jag har inget vetemjöl hemma så jag kan inte göra trolldeg. Vad finns det för roligt pyssel jag kan göra med lite enkla saker med de här små? Andra tips idéer? Jag har total idétorka just nu och jag vet det blir en hektisk dag i morgon med en pigg fyraåring och en trött liten tjej. Skulle vilja ha lite roliga annorlunda saker på lager.