Kan era 9mån hålla flaskan själv?
Ja som frågan lyder. :) Min son är 9,5 månad men kan inte äta själv med flaskan o får han den så leker han bara med den. Vet inte om han bara är lat eller helt enkelt inte kan. :P
Ja som frågan lyder. :) Min son är 9,5 månad men kan inte äta själv med flaskan o får han den så leker han bara med den. Vet inte om han bara är lat eller helt enkelt inte kan. :P
Sonen är drygt 6 månader och kan hålla flaskan själv, vi hjälper dock alltid till eftersom vi inte tycker att han ska behöva mata sig själv.
det kunde dottern vid ca 6 månader. Ibland med händerna, ibland med fötterna.
Min äldste höll flaskan själv från ungefär sju månaders ålder (det var då han började få ersättning/välling i flaska). Min yngste verkar inte intresserad av att hålla flaskan och han är nästan 11 månader. Han tar flaskan i händerna ibland men inte för att äta utan för att leka.
Våran son KAN hålla flaskan själv, men jag hjälper helst till iaf när det gäller morgon och nattvälling. Till måltider så dricker han själv ur pipmugg.
Skulle vi låta sonen hålla flaskan helt själv vid vällingen, så äter han ungefär halva flaskan innan han kommer på att han kan spruta välling över halva rummet istället^^
Nej, min son kan inte hålla flaskan själv. Han är 8½ månad.
Dottern på 17 månader kan men gör det inte. Hon verkar tycka att det är mysigt att sitta i ens knä och dricka ur flaskan
Mina tvillingar kunde det när dem var 6 månader ;) och dem föddes ändå 10 veckor för tidigt :) Proud :)
www.mybabydolls.blogg.se
min dotter är snart 9 mån och håller inte flaskan själv.