Meemmee skrev 2010-11-28 23:17:43 följande:
Nr:1 Varför ens säga den anledningen till att han inte kunde resa sig och gå?? När jag växte upp räckte det med att säga att tomten var gammal och inte orkade gå!
Nr:2 Här går jag varje morgon påväg till dagis och varnar min dotter för att springa vid vägen ifall det skulle komma en bil och köra på henne och att det då bara blir sjukhus för hela slanten!
Fint då att tomten sitter där glad och skrattar åt att ha blivit påkörd av en bil, hennes största idol liksom!
Jag gör ingen stor grej av det tyckte bara att det avr konstigt och onödigt
Lugna ner er tjejer!
Sen aksnke jag ska förklara att min "lilla" 2 åring har samma förståelse och tal som en 4-5 åring så dom där lama förklarinagrna ni kommer med hade jag inte kommit långt med haha
God Jul på er

men... mupp... yeah right att din 2åring är lika utvecklad som en 5åring... då skulle hon inte bli upprörd att tomten gjort sej illa.... min son är 5 och han bryr sig inte om tomten skulle få ont i foten... och på vilket sätt är det mer pedagogiskt att säga att man är för gammal att orka röra sig?? min 5 åring är livrädd att bli gammal o dö så då skulle jag knappast bre på det ännu mer genom att säga att när man är gammal orkar man ej lyfta häcken forever... då är det bättre med nåt som faktiskt läker och går över...