konstigt missfall?
Varning för ingående inlägg...
Hej allihopa!
Första gången här inne, hoppas att någon har någon kunskap om vad som inträffat... Jag fick ett missfall 29:e september. Var då i vecka 9+3. Gick till KK och gjorde både VUL och UL. Hon kämpade för att hitta embryot när hon körde igenom hela hinnsäcken, för den syntes klart och tydligt. Hon hittade ju en "fosterstruktur" men den såg ut att vara ett par veckor yngre. Ingen hjärtaktivitet. Den kvällen kom ju missfallet och det som jag fick olyckligt se i min binda stämde väl överäns med det som hade setts på ultraljudsskärmen. Embryot som var 1-1,5 cm i bönform (ingenting kunde igentligen urskiljas då just det var blodigt), var UTANFÖR hinnsäcken(fostersäcken) som enligt mig verkade hel och intakt. Även på UL var den ju full av fostervatten...
Nu sitter jag här och har funderat/letat information/och funderat ännu mer varför det såg ut så här? Embryot skall ju vara I hinnsäcken, inte utanför. Jag har letat och letat information som kanske säger att ett embryo kan bli så fel att det börjar växa utanför fostersäcken men jag har ingenting hittat.
När jag var tvungen att ringa till MVC för att "skriva ut" mig (hade varit på inskrivning samma dag...suck) så sa en BM att det lät som om hinnan hade spruckit eller det blivit läckage. Stämmer ju dock inte på vad jag såg. Tänker hela tiden att det var nåt man själv ställde till med...träning, lyft, överansträngning, sex... Vet ju att det oftast aldrig är så men kan inte hjälpa när tankarna kommer.
Är det någon där ute som har någon aning om sånt här/råkat ut för det själv/hört om såna här omständigheter??
Hade blivit så glad att höra vad folk har för kunskaper.
Förlåt för väldigt långt inlägg...
mvh,
IDA