• Kasihi

När blev era fötter normala?

Mina fötter ser inte ett dugg svullna ut ändå klämmer alla mina skor trots att det är 3½ månad sedan vi fick våran son. Hur lång tid tog det innan era fötter blev normala efter förlossningen? Just nu får jag gå i sambons skor!

• Svar på tråden När blev era fötter normala?
  • emelillen

mina blev det dagen efter!
    men har faktiskt hört vissa som sagt att fötterna blir större under graviditeten och sen krymper de inte tillbaka till normal storlek igen..

• Dr Mupp

Har inte skett. Fötterna förblev större, framförallt bredare. Har förstått att det inte är helt ovanligt.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • lindaha

Jag hade strl 38 innan barnen nu har jag strl 40!! Det är 10 månader sen jag födde sista...

• Kasihi
    Dr Mupp skrev 2010-11-25 22:27:22 följande:
    Har inte skett. Fötterna förblev större, framförallt bredare. Har förstått att det inte är helt ovanligt.
    Ja mina känns bredare! Hur har du gått tillväga, får du köpa större storlek nu då?
    Jag skulle köpa nya vinterskor och dom på skobutiken mätte mina fötter och enligt längden ska jag kunna ha min normala storlek men jag tycker att skorna klämde vid dom andra tårna. Dom sade att dom kan lämna in skorna hos en skomakare och få dom lästade. För om jag skulle köpa storleken efter skulle dom bli på tok för stora på längden menade dom.
  • bruttan85

Nu är mina fötter normala igen och det är drygt två år sen minstingen föddes.

• Dr Mupp
    Kasihi skrev 2010-11-25 22:29:09 följande:
    Ja mina känns bredare! Hur har du gått tillväga, får du köpa större storlek nu då?
    Jag skulle köpa nya vinterskor och dom på skobutiken mätte mina fötter och enligt längden ska jag kunna ha min normala storlek men jag tycker att skorna klämde vid dom andra tårna. Dom sade att dom kan lämna in skorna hos en skomakare och få dom lästade. För om jag skulle köpa storleken efter skulle dom bli på tok för stora på längden menade dom.
    Jag köper bredare skor och oftast storleken större. Jag hade 38 tidigare och nu köper jag 39. Vanliga skor som gympadojjor, kängor och sportsandaler är det inga problem. Problem blir det däremot när jag ska lite nättare skor, då får jag svårt att hitta nått som passar.
  • Lindreas

Mina blev normala bara några dagar efter förlossningen. Men om man gått upp mycket i vikt så är risken att de inte går tillbaka alls större. Det beror tydligen på att fötterna bokstavligt talat tryckt ut av vikten.

• Annaloo

Jag har också hört flera stycken som fått större fötter efteråt, men mina gick tillbaks til normalstorlek på ca 1 år

• Dr Mupp
    Lindreas skrev 2010-11-25 22:36:25 följande:
    Mina blev normala bara några dagar efter förlossningen. Men om man gått upp mycket i vikt så är risken att de inte går tillbaka alls större. Det beror tydligen på att fötterna bokstavligt talat tryckt ut av vikten.
    Precis det som hänt mig. Man ser hur de liksom tryckts ut.
  • klumpfh

Under graviditeten blev mina fötter 41:or så sjukt mycket vatten innan hade jag 38 nu har jag 40.:( har massa fina skor kan inte ha nått :( var 4månader sen fl

• Åskan

Mina har inte gått tillbaks. Fick en strl större med sonen och den storleken hänger kvar. Däremot fortsatte de inte växa med nästa barn (tur det), utan de gick bara ut sig en gång.

Har hört att de inte brukar gå tillbaks sig. Då fick jag inse faktum. Men skit samma, "de vackraste blommorna har de största bladen"

• hannis

Har fortfarande en storlek större. 9 månader sedan förlossningen.

Svar på tråden När blev era fötter normala?