CAFICAMAJA1 skrev 2010-11-25 12:40:11 följande:
Hej,
Har ett förhållande som är på väg utför och känner inte att det finns någon glöd. Jag tycker jag försöker taffligt, men ger aldrig något resultat. Jag har en mycket stressig arbetssituation, medan hustrun i stället går utan och har stor tristess i tillvaron f.n. och isolerar sig mest. Ungarna blir givetvis lidande och vi deltar i stort sett inte i något socialt umgänge, inte ens med släkt. Vet inte riktigt hur jag ska agera och hon ropar "gör mig sexuell"! Jag blir fruktansvärt stressad av detta. Älskar henne oerhört och försöker visa genom beröring, komplimanger, presenter, men hon vill att jag ska driva samtal hela tiden och tyvärr hamnar jag lite efter där. Någon som känner igen sig och kan ge tips hur man kommer framåt?
Det som funkar för mig är när jag själv är fruktansvärt sugen på sex, då kan jag dra in min kvinna också i min aura av sexualitet, och det funkar.
Till exempel när jag tittar på henne med kåt blick och säger typ "Ikväll kommer jag att få dig att stöna och be om mer, och sen ska du få mig att komma så jag måste bita i kudden för att inte grannarna ska ringa störningsjouren" och verkligen menar det, då blir det åka av :)
Men man måste verkligen mena det, man kan inte bara säga det halvhjärtat och tro att hon ska gå igång på det, utan det måste komma direkt från hjärtat.
Är man bara i rätt stämning och inte bryr sig så mycket om vad man får för respons så kan det fungera rätt bra.
Så se till att få dig själv kåt först och främst, sluta kolla porr om du nu gör det, sluta runka, se till att du får tillräckligt med rörelse osv. Må bra och bli kåt, sen kan du förhoppningsvis dra in din kvinna också i kåthetsbubblan.
Det där med att göra mycket hemma skulle leda till mer sex är mest något kvinnor säger för att få män att göra mycket hemma.
Missförstå mig absolut inte, jag tycker att man ska göra lika mycket hemma men av helt andra orsaker, om man städar och diskar för att man egentligen hoppas på att få ligga så är man helt fel ute.