• Mystra

Ständig huvudvärk - dags att börja med järntabletter?

Halloj!

Jag har haft nästan konstant huvudvärk sedan i måndags morse. Kan det ha att göra med att jag borde börja äta järntabletter nu? Går in i v 19 på lördag.
    Försökte få tag på min BM men hon var inte på plats.

Om ni har erfarenheter vill jag gärna höra vad ni tror/ tycker.

• Svar på tråden Ständig huvudvärk - dags att börja med järntabletter?
  • ludicrous

Kan vara så att du har lågt järnvärde. Annars är det ganska vanligt med gravidhuvudvärk.
    Men du kanske ska kolla upp det, när man får havandeskapsförgiftning "ingår" huvudvärk

• VI4

Hur har du det med blodtrycket?? Jag har högt blodtryck och haft jätteont i huvudet nästan konstant, samt jättelågt järnvärde fick utskrivet Trandate och har börjat tagit Niferex och nu har mitt blodtryck gått ner samt järnvärdet gått upp och huvudvärken så gott som försvunnit! Men huvudvärk kan mycket väl bero på som ludicrous säger havandeskapsförgiftning, men det är väldigt ovanligt i v18-19.. Många har ju tyvärr huvudvärk utan att något är fel, ta det bara lugnt och försök vila mycket när du känner att det är på väg, om du kan vill säga. Ta även kontakt med din BM så fort du kan så kanske du får komma in på koll om du är hemskt orolig och känner att det inte går över. Lycka till!

Kram Charlotte v28 (27+0)

• Mystra

Tack för era svar.
    Är inte direkt orolig men jag ska höra med BM imorgon. Köper nog lite järntabletter på vägen hem hur som helst.

• jennym99

Hej!

Jag brukade aldrig ha ont i huvudet förut! Men i år har jag börjat får väldigt hårda tryck i huvudet, och jag är yr väldigt ofta. Kan detta vara något man borde fara och kolla upp eller är det vanligt

Svar på tråden Ständig huvudvärk - dags att börja med järntabletter?