• Ambivalencia

Jag lät min dotter "skolka"

Min dotter, som går första ring på gymnasiet, har en dubbellektion i idrott varje tisdagsmorgon. Sen 4 veckor tillbaka har läraren varit sjuk och ingen vikarie har dykt upp och dom har heller inte fått någon som helst information utan bara förväntas komma i tid och vänta tills den behörige läraren är frisk.

Jag tycker detta är skandal. Man visar klart och tydligt att man inte respekterar unga. En vuxen människa skulle aldrig låta sig behandlas på detta sätt. Ingen ersättande lärare och ingen information när idrottsläraren själv förväntas vara tillbaka. Nu i tisdags lät jag min dotter "skolka" dom första 2 lektionerna istället för att sitta där och vänta. Då dök han ju läraren såklart upp men ändå...?

Rektorn säger att dom inte alltid kan få tag i vikarier när personalen är sjuk.
    Jag ska skriva ett intyg där jag förklarar varför jag lät henne stanna hemma.

Hur skulle ni ha gjort??

• Svar på tråden Jag lät min dotter "skolka"
  • Halkatla

Varför inte bara ta en kopia på det du skrev i TS?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Flickanx2

Ja, jag håller med. Det var bra skrivet och ja, jag håller med i det du skrev. Självklart måste väl lärarna ha ansvar för sina lektioner. Om nu denna lärare inte dyker upp eller hör av sig så måste ju rektorn ta tag i det.

128
  • Föräldrabloggar
    Halkatla skrev 2010-11-24 15:30:08 följande:
    Varför inte bara ta en kopia på det du skrev i TS?
    Säger väl i princip allt?
  • Punkster

Om läraren varit sjuk i fyra veckor så tycker jag att dom borde ha hittat en vikare alt. meddelat i förväg att lektionen var inställd. Å andra sidan så är frånvaro från en lektion inte så farligt. Tycker absolut att din dotter hade goda grunder att stanna hemma.

• satansunge

lärarna har ansvar att dela informaton om dom inte kommer till lektionen på vårat gymnasium kan lärarna skicka ett typ av mail så det skickas via sms till alla väldigt smidigt ! be dom införa något sådant kanske??

• Den allsmäktige

Min mor lät mig vara hemma då och då, bara det inte blev för ofta. Och se, jag blev ju människa av mig också!

• Den allsmäktige

Haha, och SJÄLVKLART skrev jag fel! Jisses!

Svar på tråden Jag lät min dotter "skolka"