• bizzy

OK med kaffe till barn?

Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med kaffe till barn?
  • Birgitta2

Kaffe är beroendeframkallande och varför skall man ge det till barn?

• bizzy

oj.. vad många kryssrutor det blev, nä..

• Pickeli

Nej det är inte okej någonstans tycker jag, fatta rinte varför i hela friden man skulle vilja vänja barn vid kaffe!?

Google it!
  • tidigare Rooibos

Jag utnyttjade en av bonusrutorna eftersom vår son får en liten miniskvätt i egen kopp ibland. Han vill inte ha mjölk i och det är väldigt lite och sällan han får. Men FÅR får han ju...

• vittra

Ser ingen som helst anledning att ge kaffe till sitt barn.

• Tow2Mater

Så dyrt som kaffe är ser jag helst att de inte börjar dricka det alls.
    Om man oroar sig för koffeinet finns ju annars koffeinfritt.

• Skottan

nej skulle ALDRIG ge mitt barn kaffe när de är under högstadieålder.
    Jag dricker inte kaffe förutom om man "måste" och jag gjode de så ryckte de i mina ben, jag fick hjärtklappning, overklighetskänslor och såg dåligt. Detta tog mer än 3 timmar att bli av med och jag kunde inte köra bil och va väldigt tagen av upplevelsen under och efter.
    Fy jag tror kaffe e livsfarligt nu mer

• Makka Pakka

Nej, varför ska man göra det? Obestämd

Däremot har sonen fått kaffe utav en släkting då hon tyckte det var himla sött att han ville dricka (svart!!!) kaffe ur hennes kopp.. Jisses vad sur jag blev!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110607 ♥♥♥
  • canmamma

Vi skojar ibland om att en viss tvååring skulle behöva en espresso när han är trött och kinkig. Det känns mest så onödigt att ge kaffe till barn. Inte så att det egentligen skulle vara värre än läsk, eller te eller så, men onödigt bara. 

Svar på tråden OK med kaffe till barn?