• Gizzmo73

Gravida i Västerås med BF under sommaren 2011!

Finns det några fler som är gravida i Västerås och vill följas åt? Är efter nästan 5 år och bland annat 4 IVF:er äntligen gravid med första banet och har BF i slutet av juni nästa år. Solig

• Svar på tråden Gravida i Västerås med BF under sommaren 2011!
  • aunette

Inte gravid nu tyvärr. Fick min lillekille för ca 5 månader sen (bor i Västerås), men ville iaf säga grattis till graviditeten! :)

• Hannah med H

Kul med en västeråsgrupp!
    Är gravid i v 28 (bf 20 feb) så inte riktigt med i sommardelen!
    Men grattis!!

• Peppe89

GRATTIS :D va underbart.. hur mår du då??

jag är gravid och beräknas den 7.e juni (än så länge) och är boende i västerås :D

• Gizzmo73

Nämen oj, det var snabbt det kom in svar va kul Glad

Tackar för alla grattis, jag mår jättebra än så länge. Spydde för första gången idag (är i vecka 9+0) och kände mig jättelycklig efterråt.....har inte riktigt inträffat tidigare hehe.

Var på vårat andra VUL idag oxå och fick se den lille knodden. 21mm lång och man kunde se huvud och små utstick för blivande armar och ben, känns helt otroligt.

Hur mår ni andra då? Hanna, va skönt att redan vara i vecka 28!!

• Peppe89
    Gizzmo73 skrev 2010-11-22 21:34:35 följande:
    Nämen oj, det var snabbt det kom in svar va kul Glad

Tackar för alla grattis, jag mår jättebra än så länge. Spydde för första gången idag (är i vecka 9+0) och kände mig jättelycklig efterråt.....har inte riktigt inträffat tidigare hehe.

Var på vårat andra VUL idag oxå och fick se den lille knodden. 21mm lång och man kunde se huvud och små utstick för blivande armar och ben, känns helt otroligt.

häftigt :)

men hur kommer det sig att ni fick se den så tidigt???
    ultraljd gör man väl inte fören runt v17 ??
  • Gizzmo73

Peppe: Vi har gjort IVF och då kollar man alltid med VUL runt vecka 6-8. Så vi gjorde första VUL i vecka 7 sen var jag så nervös så vi fick en ny tid två veckor senare, vilket var igår alltså. Så nu först känner jag att jag kan börja slappna av och tro på att detta nog kommer att gå vägen Glad

• gladochspontan

Hej på dej
    Härligt att vara gravid efter så många år förstår jag...

Jag har två barn sedan tidigare, och är nu gravid med 3e barnet och ny man. Det är hans första barn, så det här ska bli jättekul.

Jag är i vecka 20 och ska ha barn i april, så det är väl inget sommarbarn, men vi kan väl följas åt ändå..

Fast att jag är i vecka 20 så mår jag enormt illa på kvällarna och har svårt att sova...men det är väl smällar man får ta..:) Mådde galet illa med mitt andra barn också, så jag har inga andra förhoppningar..bara att stå ut..

Lycka till

• Gizzmo73

hej gladochspontan, jepp det känns jättebra att äntligen ha lyckats Glad

Jag och min sambo är nästan i samma situation, han har två barn sen tidigare men det blir mitt första. Hur gamla är dom?

Usch va jobbigt med illamående hela tiden,verkar som om jag slipper den delen är ju i vecka 10 nu och BM konstaterade att har jag inte mått mer illa hitills så kommer det nog inte att blir värre. Kan ju hoppas att hon har rätt. Har däremot problem med huvudvärk och migrän istället, lite jobbigt när man ju helst inte vill ta några tabletter.

Måste fråga er andra när ni började få mage?, jag är alltså i vecka 10 och kan redan inte ha mina jeans....  Inte för att det gör mig något men problemet är ju att vi inte vill berätta för folk än och det syns verkligen tydligt om jag har mina vanliga kläder. Har väl ungefär två lite vidare cardigans som jag varierar emellan just nu, väntar bara på att någon ska kommentera min ändrade klädstil....Glad

• Hannah med H
    Gizzmo73 skrev 2010-11-22 21:34:35 följande:
    Nämen oj, det var snabbt det kom in svar va kul

Åh så mys!!
    Vi hade det "kämpigt" gav nästan upp efter elva månaders försök.. Allt talade emot oss
    men när vi släppte på stressen (sambon tog examen, fick jobb och livet kändes genast mkt lättare) så tog det sig!
    lillTåt (vårt smeknamn på bebis) är väldigt efterlängtad och har sett till att jag mått bra hela vägen. Tröttheten har varit enorm men inget annat, så ska skatta mig lycklig över det också!
    Bara 88 dagar kvar! :)
    Tycker det gått med en himlafart från v 18 fram till nu!
  • Peppe89
    Gizzmo73 skrev 2010-11-23 08:35:07 följande:
    Peppe: Vi har gjort IVF och då kollar man alltid med VUL runt vecka 6-8. Så vi gjorde första VUL i vecka 7 sen var jag så nervös så vi fick en ny tid två veckor senare, vilket var igår alltså. Så nu först känner jag att jag kan börja slappna av och tro på att detta nog kommer att gå vägen Glad
    helt allvarligt så förstår jag ingenting av vcad IVF är erller VUL :P
  • Gizzmo73

IVF är provrörsbefruktning (In vitro-fertilisering) och VUL är vaginalt Ultraljud.

• Peppe89
    Gizzmo73 skrev 2010-11-26 09:07:53 följande:
    IVF är provrörsbefruktning (In vitro-fertilisering) och VUL är vaginalt Ultraljud.
    tack så jätte mkt :D
Svar på tråden Gravida i Västerås med BF under sommaren 2011!