• Anonym

hur bär man en bebis?

känner mig dum som inte vet. har bf om 5 veckor.

Men visst är det väl så att det är extra viktigt att se till att hålla upp huvudet då barnet inte kan stödja det själv under den första tiden?

• Svar på tråden hur bär man en bebis?
  • Ema86

små bebisar orkar inte hålla upp huvudet själva. nacken är känslig och behöver mycket stöd.

• september0809
    Anonym skrev 2010-11-22 17:05:05 följande:
    känner mig dum som inte vet. har bf om 5 veckor.

Men visst är det väl så att det är extra viktigt att se till att hålla upp huvudet då barnet inte kan stödja det själv under den första tiden?
    ja huvudet måste du ge extra stöd för dom har inga direkta nackmuskler.men man faller in i det ganska snabbt hur man ska hålla och bära konstigt nog.instinkt kallar dom nog det ;)
  • mejmej

jo det stämmer om huvudet stötta huvud och nacke är viktigt. Du kan fråga och få hjälp med hur och allt sådant på bb. mycket kom dessutom helt naturligt på något mystiskt sätt .

• Anonym (muskelstark)

Man kan också lägga bebisen på underarmen, med huvudet mot armvecket och magen mot armen, så att ben och armar hänger rakt ner. Många bebisar med magont mår bra av att bli buren så, och för den som bär blir det en bra träning av underarmarna.

• Anonym

tack för era svar och tips!

jo, jag har tänkt fråga på BB, men jag vet inte, dem kanske tänker då att varför valde hon att skaffa barn om hon inte ens vet hur man bär ett barn. men det faller sig väl inte alltid naturligt.

• mejmej

bb är nog vana vid oroliga föreldrar som vill dubbel trippel och enu fler gånger försäkra sig om hur man gör det ena och det andra. och om de skulle tycka det vore konstigt så vad spelar det för roll det ingär i jobbet lixom. lycka till och grattis redan nu

• La Lola
    Anonym skrev 2010-11-22 17:20:22 följande:
    tack för era svar och tips!

jo, jag har tänkt fråga på BB, men jag vet inte, dem kanske tänker då att varför valde hon att skaffa barn om hon inte ens vet hur man bär ett barn. men det faller sig väl inte alltid naturligt.
    Personalen där är ju till för att lära er föräldrar.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonym
    La Lola skrev 2010-11-22 17:49:09 följande:
    Personalen där är ju till för att lära er föräldrar.
    ja, jag hoppas det iallafall. är rädd att de ska "glömma" en.
  • La Lola
    Anonym skrev 2010-11-22 18:53:34 följande:
    ja, jag hoppas det iallafall. är rädd att de ska "glömma" en.
    Glömma?
    Ni får ju vara lite aktiva oxå o be om hjälp om ni behöver det.
  • Anonym
    La Lola skrev 2010-11-22 20:19:32 följande:
    Glömma?
    Ni får ju vara lite aktiva oxå o be om hjälp om ni behöver det.
    jo det vet jag väl?
    jag tror ju inte direkt att dem ska servera allt på silverfat.
  • La Lola
    Anonym skrev 2010-11-22 20:31:05 följande:
    jo det vet jag väl?
    Nä...då är det väl ingen risk att ni blir bortglömda?
  • Anonym
    La Lola skrev 2010-11-22 20:34:35 följande:
    Nä...då är det väl ingen risk att ni blir bortglömda?
    nej jag vet inte hur det funkar på bb, jag är nervös inför förlossningen och då kommer tankar upp som att dem kanske skulle vara så upptagna att dem inte har tid för oss.
  • Villimey
    Anonym skrev 2010-11-22 20:31:05 följande:
    jo det vet jag väl?
    Min erfarnehet är att demär väldigt snälla och hjälpsamma med allt från hur man badar en bebis, klipper naglarna och allt sådant som snart kommer vara vardagsrutiner för dig.
    Alla rum på vårt bB var även försedd med en bilderbok med olika bilder av bajs, första bajset efter förlossningen är svart osv. Du kommer att lära dig.
  • Anonym
    Villimey skrev 2010-11-22 20:40:13 följande:
    Min erfarnehet är att demär väldigt snälla och hjälpsamma med allt från hur man badar en bebis, klipper naglarna och allt sådant som snart kommer vara vardagsrutiner för dig.
    Alla rum på vårt bB var även försedd med en bilderbok med olika bilder av bajs, första bajset efter förlossningen är svart osv. Du kommer att lära dig.
    åh det vore helt underbart om det vore så.

jag ska föda i västerås, nån som har erfarenheter därifrån?
Svar på tråden hur bär man en bebis?