hur bär man en bebis?
känner mig dum som inte vet. har bf om 5 veckor.
Men visst är det väl så att det är extra viktigt att se till att hålla upp huvudet då barnet inte kan stödja det själv under den första tiden?
känner mig dum som inte vet. har bf om 5 veckor.
Men visst är det väl så att det är extra viktigt att se till att hålla upp huvudet då barnet inte kan stödja det själv under den första tiden?
små bebisar orkar inte hålla upp huvudet själva. nacken är känslig och behöver mycket stöd.
jo det stämmer om huvudet stötta huvud och nacke är viktigt. Du kan fråga och få hjälp med hur och allt sådant på bb. mycket kom dessutom helt naturligt på något mystiskt sätt .
Man kan också lägga bebisen på underarmen, med huvudet mot armvecket och magen mot armen, så att ben och armar hänger rakt ner. Många bebisar med magont mår bra av att bli buren så, och för den som bär blir det en bra träning av underarmarna.
tack för era svar och tips!
jo, jag har tänkt fråga på BB, men jag vet inte, dem kanske tänker då att varför valde hon att skaffa barn om hon inte ens vet hur man bär ett barn. men det faller sig väl inte alltid naturligt.
bb är nog vana vid oroliga föreldrar som vill dubbel trippel och enu fler gånger försäkra sig om hur man gör det ena och det andra. och om de skulle tycka det vore konstigt så vad spelar det för roll det ingär i jobbet lixom. lycka till och grattis redan nu