• anyanca

barnens favoritspel (från 4 år)

Vilka är era barns favoritspel? Spel för barn från 4 år.

Jakten på julklappar har nu börjat här  

• Svar på tråden barnens favoritspel (från 4 år)
  • cicci85

Hans absoluta favorit är Fia med knuff! Men han älskar att spela det mesta, bamses honungsjakt, memory, lotto, TP, finns i sjön, schack, kinaschack mm... Han ska få Geni i julklapp! Han är 5,5 år förresten

• anyanca

Tack. 

Gärna fler tips.

Nån som spelat Pingu på Skattjakt? 

• anyanca

Spelar ni inte brädspel hemma hos er? Förvånad

Det gör vi varje dag.

• astalacasta
    anyanca skrev 2010-11-22 18:07:40 följande:
    Tack. 

Gärna fler tips.

Nån som spelat Pingu på Skattjakt? 
    Pingu-spelet är roligt (om det är det där med guldmynt under isflak och spelpjäser som har magneter).
  • anyanca

Tack. Ja det är det spelet jag menar.

• astalacasta
    anyanca skrev 2010-11-25 20:05:27 följande:
    Tack. Ja det är det spelet jag menar.
    Min sexåring fick det i present när hon var fem och har klarat av att koncentrera sig och följa reglerna i Pingu-spelet, och har tyckt att det är kul.

Vår treåring klarar att spela det, men han brukar få spela tillsammans med någon av oss vuxna, för han tröttnar ofta efter ungefär halva speltiden, och vill börja leka med spelpjäserna istället.

Det händer att våra barn plockar fram det spelet och leker med spelpjäserna och isflaken utan att spela. Spelet känns gediget och fint gjort.

Magilabyrinten kan jag också rekommendera:
    www.spelboden.com/product.html/magi-labyrinten

Det tyckte både barnen (åldrar fem till tio år) och alla de vuxna i släkten att det var roligt att spela förra julen.
  • pigglet

Försvunna diamanten är en favorit!
    Master Mind är också kul (man kör barnvarianten, då man berättar "röd är på rätt plats, blå är med men på fel plats".
    Vem där? gillar han också.
    Uno kan ju börja vara aktuellt i den åldern.
    Kul med spel som man kan vara road av även som vuxen...

Svar på tråden barnens favoritspel (från 4 år)