• Carix

Tror du din tonåring intimrakar sig?

Har länge gått och funderat på om man ska ta upp frågan med min snart 15 åriga dotter, har själv ansat och trimmat i snart tio år men har aldrig tagit upp ämnet, har ni gjort det med eran barn? Vad sa ni? Vad svarade dom? 

Och för er som inte har tagit upp frågan, tror ni att era barn intimrakar sig och vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Tror du din tonåring intimrakar sig?
  • Thursday

Vad är det du vill prata med henne om mer specifikt? Vill du att hon ska vara snygg och prydlig nertill? Eller?

• Carix
    Thursday skrev 2010-11-21 21:04:31 följande:
    Vad är det du vill prata med henne om mer specifikt? Vill du att hon ska vara snygg och prydlig nertill? Eller?
    Mest berätta för henne om hur man "Tar hand" om det hela och höra hennes åsikter och tankar.
  • Thursday
    Carix skrev 2010-11-21 21:05:35 följande:
    Mest berätta för henne om hur man "Tar hand" om det hela och höra hennes åsikter och tankar.
    Och när man "tar hand" om det, då rakar man sig? Du tycker inte att det är ett legitimt val att... inte göra det?
  • giftochmammatill3

Eeee.. förstår inte varför jag som mamma skulle ha o göra  med hennes underlivs utseende överhuvudtaget Förvånad... i alla fall när det kommer till rakning!
    Enda anledningen skulle vara att upplysa om risker att "ta bort  allt" hår. Det finns ju en anledning att det finns där...

• Reglementet

Haha.

*Kommersiellt budskap*
  • Beckman

Precis som "giftochmammatill3" skriver så finns det en anledning till att håret finns där och även under armarna.
    Ur medicinsk synpunkt så är det inte lämpligt att raka sig varken runt könet eller under armarna men däremot så är det helt ofarligt att raka benen. Om man tvättar sig noga på både ställena så blir man inte mindre fräsch och kommer inte att lukta svett.

• Waldo

Hemma hos oss är såda samtal inte alls konstiga. Min dotter skulle förmodligen kunna ha det med sin far vid middagsbordet utan att reagera

Så ja det är diskuterat sedan länge och hon är sin egen person och sköter sitt underliv och hygien som hon tycker passar henne bäst

• lövet2

Med tanke på att hon plockar ögonbrynen och rakar benen, så skulle det inte förvåna mig. Hennes storasystrar ger henne en del konstiga idéer ...

• dukat

det är väl inget konstigt med det .Vi har pratat om det många ggr En självklarhet lixom

• kaji

vad de valt vet jag eftersom jag ser dem duscha ibland men ser ingen anledning till att diskutera deras intimfrisyr med dem, tycker den är deras ensak

• SLOBODAN

Om era döttrar är snygga så rakar dom sig garanterat. 

• Carix

Hur ser det ut då?

Är dom flesta av era döttrar intimrakade?  

• iti
    Carix skrev 2010-12-08 19:49:09 följande:
    Hur ser det ut då?

Är dom flesta av era döttrar intimrakade?  
    Ursäkta,

VAD ÄR DETTA ???

DU låter som en snuskgubbe som hittat hit ???

Vad har du med det att göra hur våra döttrar ser ut där nere???

Och din påstådda dotter får göra precis vad hon vill där nere utan din inblanding -
    om du nu har sååååååååååååå svårt att prata med din EGEN dotter!!! 
  • hymafr

Min dotter började raka bikinilinjen och sedan har jag noterat att hon trimmar resten, dvs ingen direkt rakning, utan bara håller efter så att det inte blir alltför buskigt.
    Vi är ju alla olika så en del kanske inte ens behöver raka bikinilinjen, medan andra måste hålla efter alltihop nästan varje dag.

• Mad as snow

Men snälla. Varför sitter ni och besvarar frågor kring era barns eventuella intimrakning, till ett uppenbart troll?

• Attis54

Ungarna gör väl som de vill, det har väl inte vi med att göra??? Diskuterar du DIN intimrakning med din dotter??

• DiLo

Helt otroligt att detta kom upp som en tråd, ärligt talat.
    Ni har inte tänkt tanken att era döttrar faktiskt pratar om'et med varandra?
    eller iaf. ser, hör eller pratar om det i skolan?

GET A GRIP PEOPLE!

Svar på tråden Tror du din tonåring intimrakar sig?