• Ninnie

Bilbarnstol efter babyskyddet

Funderar över vilken bilbarnstol vi ska köpa efter babyskyddet. Tänkte byta när dottern är ca 6 månader. Hon är ganska stadig. Vilken stol rekommenderar ni till en sådan liten? Vill gärna att hon ska kunna ha den ett tag. Vi har en passat kombi bil och hon kan bara sitta bak eftersom vi har airbag i framsätet och helst inte vill koppla ur den. Vi har möjlighet att ha easy fix ( heter det så?) bilbarnstol

• Svar på tråden Bilbarnstol efter babyskyddet
  • Pumpkin

Sonen är sex månader och vi har just köpt en Maxi Cosi Mobi som vi hoppas och tror att vi ska bli nöjda med.

• Finesse

Åk till en barnaffär och kolla vad som passar bäst i er bil Försök hitta en stol som sitter bra i er bil och är godkänd till 25 kg (bakåtvänt alltså!)

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • idisb

maxi stolen tycker jag är väldigt bra till barn i den åldern men jag som har väldigt långa barn har det inte fungerat så länge så bytte till britax freeway som är väldigt hög i ryggen, den får tom min 5 åring plats i men inte lämplig för så små

• cicci85
    idisb skrev 2010-11-21 17:11:24 följande:
    maxi stolen tycker jag är väldigt bra till barn i den åldern men jag som har väldigt långa barn har det inte fungerat så länge så bytte till britax freeway som är väldigt hög i ryggen, den får tom min 5 åring plats i men inte lämplig för så små
    du menar nog Britax TWOWAY freewayen har väldigt kort rygg...

Jag har en Britax multi-tech jag jag är väldigt nöjd med!
  • Ninnie

Funderar på en britax HI-WAY men jag vet inte. Sen har vi varit inne på en besafe men de är ju bara upp till 18 kilo. Dottern väger redan 8,5 minst skulle jag gissa på och är inte 5 månader än.  MULTI-TECH känns kanske inte riktigt bra just nu i allafall. Men vi får åka till babyproffsen och kolla lite. Vill att den ska fått bra i krocktest eller tester som de gjort. Det blir ingen akta graco i allafall. Det var någon av deras stolar som fått uselt betyg.

• Linda T

Vi köpte en Hi-way när dottern var 6 månader. Nu är hon strax ett år och vi har varit väldigt nöjda hittils! Man får ju med en frigolitkudde så man kan ha stolen lite mer bakåtlutad när de är små.

• Finesse
    Ninnie skrev 2010-11-22 11:44:11 följande:
    Funderar på en britax HI-WAY men jag vet inte. Sen har vi varit inne på en besafe men de är ju bara upp till 18 kilo. Dottern väger redan 8,5 minst skulle jag gissa på och är inte 5 månader än.  MULTI-TECH känns kanske inte riktigt bra just nu i allafall. Men vi får åka till babyproffsen och kolla lite. Vill att den ska fått bra i krocktest eller tester som de gjort. Det blir ingen akta graco i allafall. Det var någon av deras stolar som fått uselt betyg.
    Akta har kommit med en ny stol.. belogic.. det är hittills den enda stolen som är plustestad för 25 kg..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Ninnie
    Finesse skrev 2010-11-22 14:04:34 följande:
    Akta har kommit med en ny stol.. belogic.. det är hittills den enda stolen som är plustestad för 25 kg..
    Ok får kolla runt lite
Svar på tråden Bilbarnstol efter babyskyddet