• scrapparlotta

Nintendo ds spel till en 6 åring...

Vi gav våran tjej en nintendo ds spel i födelsedagspresent nu och med det ett spel, Super Mario.....Men det blir ju en jul nu åxå och då hade jag tänkt köpa ett spel till...så hon har nåt att byta med. Vilket spel tycker era barn mest om att spela med? Och då till en tjej i 6 årsåldern....

• Svar på tråden Nintendo ds spel till en 6 åring...
  • Mirris

O det var en snäll tösabit som inte klagar över att "bara" ha ett spel :)  Här tjatas det o samlas pengar till nya spel ofta!

Madagaskar tyckte sonen om... likaså Upp, fast det var lite svårare. Toystory 3 är oxå kul... Och Lego IndianaJOnes.. där får man blåsa bubblor o grejjer.

Sen brukar han o en kompis lånbytas spel.. så han har spelat lite av varje, och tycker alla spel är roliga som han provat

• scrapparlotta
    Mirris skrev 2010-11-21 10:41:03 följande:
    O det var en snäll tösabit som inte klagar över att "bara" ha ett spel :)  Här tjatas det o samlas pengar till nya spel ofta!

Madagaskar tyckte sonen om... likaså Upp, fast det var lite svårare. Toystory 3 är oxå kul... Och Lego IndianaJOnes.. där får man blåsa bubblor o grejjer.

Sen brukar han o en kompis lånbytas spel.. så han har spelat lite av varje, och tycker alla spel är roliga som han provat
    anledningen till att hon inte klagar än är att hon nyss fått det, hon fyllde den 17 november....så än så länge är hon jättenjöd med ett spel......men som sagt, hon lär nog börja klaga snart...hehe Tack för tipsen....
  • Carro W

Dottern, som fyllde 6 år den 13 november och fick ett Nintendo DS lite då, har två Littlest Pet Shop spel och nåt Kalle kunskap som hon tycker är roliga

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Mussis Fru

Frågade min dotter och hon sa super mario, det har hon haft nu ett år och spelat så det måste ju vara jätteroligt

Hon spelar annars mycket little pet shop och något hundspel och något kattspel.

• scrapparlotta

Någon som har Ace Age 3 spelet?? Hon älskar dom filmerna så jag tänkte att det spelet kanske skulle vara kul. Men det står att det är från 7 år och hon är ju då 6 år.....är det för svårt tro??

• scrapparlotta
    scrapparlotta skrev 2010-11-21 22:17:06 följande:
    Någon som har Ace Age 3 spelet?? Hon älskar dom filmerna så jag tänkte att det spelet kanske skulle vara kul. Men det står att det är från 7 år och hon är ju då 6 år.....är det för svårt tro??
    Ingen som har det spelet? Ace Age 3?
  • mammaNena

det finns ju "kalle kunskap" till DS, dom kommer vår dotter få. finns ju allt från förskolan och uppåt i klasserna. matte, bokstäver, engelska osv.

Svar på tråden Nintendo ds spel till en 6 åring...