• Amazina

Du gillar inte maten som bjuds, vad gör du?

Sätt dig in i följande situation:

Hela din avdelning på typ 15 personer är inbjudna till en arbetskollega på lite okomplicerat käk och småprat. Ingen sittning, utan folk står och äter och sitter på golvet eller där det finns plats. Kollegan känner du hyfsat väl på jobbet, men ni har aldrig umgåtts privat. Han är 15 år äldre än du. Maten som bjuds är chili con carne vilket är synd, för du HATAR vita bönor. Kollegan ser att du inte äter, frågar varför och undrar vänligt om du vill att han ska bjuda dig på en pizza från ett närliggande ställe istället.
    Vad svarar du?

Anledningen till frågan var att en jag var på en sådan fest där min kompis fick frågan. Hon svarade C.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-20 12:15
    Oj, glömde det obligatoriska alternativet "annat"... Ni som tycker "annat", får skriva det i tråden...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du gillar inte maten som bjuds, vad gör du?
  • Linda1976

Allt annat än A är ju jävligt ouppfostrat!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Göteborgstjej

Jag skulle ha ätit ändå oavsett hur äckligt jag tyckte det var...

• 7 små apor

Man äter det som bjuds på, duger inte det får man vara utan.

Har man välkända matproblem tar man med sig ett paket salta kex hemifrån som man smugglar i sig på toan.

• Mrs Statham

Hahaha, om man väljer något annat än A var det ju något som gick lite snett i uppforstran när man var liten..

• ius lexis

Kan inte svara på något av det, för jag hade ätit ändå. Man biter väl ihop, det är ju inget farligt!! Urlöjligt att sitta å känna efter som vuxen. Ät å visa tacksamhet för att någon tagit sig tid att bjuda oss på något som hon uppenbarligen tycker är gott. Gulligt å snällt med sådana människor som förgyller vardagen.

• virre85

Inget allternativ, jag hade ätit och sett glad ut i allafall. Man äter maten som står på bordet

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Atamon

C: Ja tack, fast gärna en med oxfilé och bea. Tack! 

Flört 

nej, så klart alternativ A!   Jag äter även om jag skulle tycka att det inte var så gott 

• Kazeer

Alternativ A.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Du gillar inte maten som bjuds, vad gör du?