• leia83

Nu ä det dax att något görs!!! Häng med i namninsamlingen

Jag har startat en namninsamling för att jag vill att lagstiftningen kring äggdonation ändras. Det är absurt att köerna är så långa för barnlösa par som behöver äggdonation. 
    Gå in och skriv ditt namn för att vara med och påverka  lagstiftningen. 
    Utdrag ur namninsamlingen:
     Vi vill ha en ny lagstiftning kring äggdonation i Sverige. Tillåt privata kliniker utföra äggdonation för att minska köerna. Låt kvinnor själv bestämma över sin kropp och låt dom donera till vem dom vill, en syster, en vän eller en okänd. Gör ingen skillnad på kvinnors och mäns könsceller, låt samma regler gälla för alla oavsett kön, läggning och religions tillhörighet. Minska köer och godkänn ekonomisk ersättning för donerade ägg.

Så skriv på!!

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5089

Ditt namn gör skillnad, tack!

• Svar på tråden Nu ä det dax att något görs!!! Häng med i namninsamlingen
  • leia83
    puffar på er alla. Många som läser ser jag....behöver fler namn, allt gör skillnad. 
    Stöd oss som inte kan det som anses som självklart för andra. ..
  • Flisan86

Att du inte gör en omröstning också! Det är många som säkert skulle skriva under, men som inte tittar i ÄD-forumet.

• leia83

Aha. Det vet jag inte hur man gör? Har du lust att hjälpa mig? ;)

• leia83

Stort tack flisan, du anar inte vad det betyder mycket för mig

• Flisan86

Sådär ja! www.familjeliv.se/Forum-5-172/m55724775.html

Jag råkade göra en utan omröstning först (det såg lite annorlunda ut jämfört med sist jag gjorde en omröstning ) men jag har anmält det och hoppas att den första tråden tas bort.... Skäms annars finns länk till rätt tråd i den också.

• leia83

vad bra. Jag har ingen koll på sånt. Tur att du finns. Stort tack för ditt stöd vännen. 

• Flisan86

Inga problem, jag tycker att det är kul att fixa. Bra att du startade en namninsamling! Ärligt talat håller jag inte med på alla punkter, men jag tycker att det är jättebra att ämnet tas upp på högre nivå. Det behövs röras om i grytan.

• leia83

alla har vi vår egen åsikt. Bra att du ville hjälpa i alla fall. 
    Det är ett oerhört viktigt och känsligt ämne för oss som kämpar. Vi behöver allt stöd vi kan få. 

• leia83

jätte tack  
    Vidare befodra gärna till andra. 

• Irma1

Puffar upp tråden lite om den fortfarande är aktuell  

Svar på tråden Nu ä det dax att något görs!!! Häng med i namninsamlingen