• mariagbg

Imse Vimse amningsinlägg...

Är det någon som testat flergångsinlägg? Är de bra? Suger de upp lika mycket som engångs typ. Natusan? Funderar på att köpa dessa för man verkar ju spara en hel del pengar på det...

Skojigt att höra era åsikter.

/Maria

• Svar på tråden Imse Vimse amningsinlägg...
  • aaaa

Det är jättebra med ullinlägg, men om du läcker ur det andra bröstet när du amma så är det inte jättebra för det läcker igenom då. hehe det upptäckte jag, som tur var var jag hemma
    om du inte läcker så tycker jag du ska köpa

• Emsingen

Jag tycker de fungerar mycket bra. Jag har Imse Vimses och Avents.

Imses är bättre eftersom de är ganska tjocka och i bomull suger de upp mycket. Avents är tunna och syntetiska och suger enligt min mening upp sämre.

Avents har jag använt när jag haft bröstvärmare också men det har jag slutat med.

Jag har aldrig haft engångs så jag kan inte jämföra.

• mariagbg

Emsingen: Vilka har du från Imse? Det finns ju flera olika? Fast det kanske bara finns en sort i bomull...?

/Maria

• Emsingen

De är runda, ca 12 cm i diameter och i bomull.

Bröstvärmarna finns i ylle eller ylle/siden, samt i olika former.

• soraya

Jag har Imses flanellinlägg (utan "veck", finns med formsytt veck och helt släta). Tycker de fungerar mycket bra, blir inte äckliga på en gång som jag tyckte Natusans blev. Har aldrig läckt héller. Jag har sex par, då räcker det från tvätt till tvätt (har oftast ett par ilägg en hel dag).

• starless

Jag har haft avents inlägg. De är toppen bra och har heller aldrig läckt igenom. Dessutom blir dom jättemjuka och gosiga efter varje tvätt.

• mariagbg

tack för alla svar! någon som vet om det är någon prisskillnad på imse och avents?

/Maria

Svar på tråden Imse Vimse amningsinlägg...