• Rosy

tappar mitt hår

Hur länge eferåt tappar man hår, har tappat massvis i 2 månader nu och nyss fick jag en chock när jag stod i badrummet. I pannan vid hårfästet har det blivit nästan helt kalt, ser nästan ut som jag snaggat mig i hårfästet.

• Svar på tråden tappar mitt hår
  • Blgebo

Jag tappade mkt från att dottern var 4 månader, till nyligen när hon är 9 månader. Tappat hälften av håret, inte kul...

• Stor mamma

Testa dig mot B12 brist- jag fäller mängder o har det. Ser ut som du beskriver det, hårfästet suns att jag fäller för det växer ut eftersom o spretar hur jag än gör det-haft det så här 1½ år

• Rosy
    Blgebo skrev 2010-11-19 09:26:10 följande:
    Jag tappade mkt från att dottern var 4 månader, till nyligen när hon är 9 månader. Tappat hälften av håret, inte kul...
    NEJ nu skojar du med mig, min son är 5,5 månader och jag började tappa när han var ca 4 mån. Jag kommer ju inte ha något hår kvar alls.
    Stor mamma skrev 2010-11-19 09:27:04 följande:
    Testa dig mot B12 brist- jag fäller mängder o har det. Ser ut som du beskriver det, hårfästet suns att jag fäller för det växer ut eftersom o spretar hur jag än gör det-haft det så här 1½ år
    Har faktiskt sedan 2 veckor börjat med extra starkt B12 tillskott.
  • Stor mamma

Åk in o kolla dina vitaminer o så ändå,

• sweetheart84

jag tappar fortfarande rätt mycket hår å min dotter är 19 månader..

• Mela78
    Rosy skrev 2010-11-19 09:24:23 följande:
    Hur länge eferåt tappar man hår, har tappat massvis i 2 månader nu och nyss fick jag en chock när jag stod i badrummet. I pannan vid hårfästet har det blivit nästan helt kalt, ser nästan ut som jag snaggat mig i hårfästet.
    va så för mig också, efter båda barnen. Helt normalt, har med hormonomställningen efter graviditeten att göra, eller rättare sagt att man fäller mycket mindre under graviditeten och de hår som skulle ha tappats under graviditeten faller av samtidigt efteråt och kan bli så mycket att det blir nästan kalt på vissa ställen. Håret växte sen tillbaka av sig självt för mig, ser ut som innan barnen nu.
  • RMM

Me too. Äter Priorin som finns på Hälsokost då en kompis blev hjälpt av detta. Äter även mitt val kvinna och Omega kapslar.

• dromedaren

Här dräller håret också av! Men nytt har börjat komma ut, ser roligt ut - som en lugg över hela huvudet mellan de långa hårstårna liksom... ;)
    Så ta det lugnt, det kommer nytt!

• arrro

Jag började tappa hår 4mån efter båda förlossningarna. När bebbarna har vart ca 7mån har det börjat växa ut igen.

• LinnyUK

Jag tappar också håret :( När jag shamponerar blir händerna helt intrasslade i hår, min hårborste måste jag rensa var och varannan dag! Det började för några veckor sedan när min son var fyra månader.
    Fortsätter det såhär har jag inget hår kvar till jul! 

• Junilängtan

Det är normalt att tappa håret efter förlossning, hormonerna ställer om sig. Under graviditeten tappar man oftast inget.. Jag ffick även som dig två kala fläckar vid hårfästet men nu växer det ut..

• 3tjejer

Så har det varit för mig också efter alla tre barnen. Nu är yngsta 2 år och jag har som en bebislugg i flikarna. Ser lite knas ut men det är ju i alla fall på väg ut igen .

Svar på tråden tappar mitt hår