Lite hjälp med denna djungel!
Har en son sen tidigare han är 5 år och jag har totalt glömt bort allt va gäller ersättning o flaskor.. Jag har några svaga minnen att jag gjorde iordning en eller två flaskor ersättning innan vi tex skulle bort.. Men enligt anvisningarna på paketet ska allting kokas varje gång.. Våran dotter som är ca 1 o en halv månad (född 101010) blir allt hungrigare för varje dag som går o därmed oxå väldigt otåligare o vänta medans man gör i ordning ersättningen, även fast vi försöker ligga steget före o hålla koll på klockan o börja förbereda innan de är matdags.. Jag ammar inte alls då ammningen inte ville funka den här gången heller finns helt enkelt ingen mjölk.. Så till alla miljoner frågor:
Hur länge måste man hålla på o koka flaskorna innan varje måltid? (första gången dem används kokade jag alltid tills sonen slutade dricka ur dem)
När kan man byta från nan1 till nan2? Läste i några trådar att man kunde börja med nan2 redan vid födseln om man inte amma men att de inte är någon skillnad utöver priset o att de va mer järn i så de mätta alltså inte mer än nan1?
Vad är det för skillnad på babysemp o nan?
tror inte jag sett nån annan modersmjölkersättning än just nan i dem butiker jag vart i därför vart de just den sorten.. Tänkte om baby semp kanske mättar mer?
Hur länge måste man hålla på o koka vattnet först för o låta de svalna vid just matdags? När kan man börja göra tex 3 flaskor o ställa i kylen som bara är o värma sen?
Om man gör tex 120 o tösen bara äter 30 kan man spara de då o värma till senare?
Tror jag fått med dem flesta frågor har ni nån mer bra info om ersättning får ni gärna skriva med de med:)