• En Åsa

Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?

Ingen såg det hända.

Detta hände mig idag på affären. Till personalens stora chock så köpte jag paketet. Hur skulle du gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?
  • Raskask

Jag tar ju med det till kassan och betalar. Just pasta har mina ungar inte hällt ut men en del annat (varför lär jag mig aldrig att ha precis allt i kundvagnen) och jag blir lika förvånad varje gång att personalen är så motvillig att ta betalt. Det har hänt att de vägrat tillochmed.

• Halkatla

Jag köper det förstås. Det sällskap som jag ansvarar för har ju haft sönder det!

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • En Åsa
    Raskask skrev 2010-11-18 13:25:01 följande:
    Jag tar ju med det till kassan och betalar. Just pasta har mina ungar inte hällt ut men en del annat (varför lär jag mig aldrig att ha precis allt i kundvagnen) och jag blir lika förvånad varje gång att personalen är så motvillig att ta betalt. Det har hänt att de vägrat tillochmed.
    Ja det var en personal som såg mig irra omkring efter en påse att lägga paketet i och han tycker absolut itne att jag skulle köpa det. hehe, jag borde också lära mig att inte låta henne bära ömtåliga saker elelr saker som går att öppna men jag trodde pastan var inbrottssäker, det var den tydlogen inte.
  • JeanneDArc

de kanske räknar med att sådant händer och ser det som bra service att inte tvinga folk att köpa söndriga saker för det? De förlorar nog inte många kronor på ett paket pasta liksom, det är nog viktigare att folk trivs och kommer tillbaka. Jag hade lätt bytt paket om de sa att det var helt okej.

• Cia o krabaten

Annat: Jag påkallar personal om jag inte kan städa upp det själv, tar ev med paketet till kassan om inte personalen som hjälper mig städa tar det, sen tar jag ett nytt paket som jag köper.
    Har fått höra att dte är så det "ska" gå till i våran mataffär iaf, att personalen tar hand om det trasiga paketet. 

• Bollen82

Jag hade nog köpt det.
    Jobbar själv i butik och hos oss så behöver kunden absolut inte köpa paketet. Vi får ju ersättning för det trasiga paketet.
    Däremot blir man förbannad om kunden bara lagt ifrån sig varan nånstans och inte sagt till, det blir ett  extra moment + stök för oss när det ligger trasiga grejer i hyllorna.

• Bumblebina

Klart jag köper det! Det var MITT beslut att ge det till mitt barn, så då får jag ju ta konsekvenserna av det, eller hur?

• Mariohn

Givetvis plockar jag upp pastan, stoppar tillbaks i paketet, tar ett nytt paket, eftersom jag uppenbarligen behöver pasta, och betalar för båda!

• En Åsa
    Mariohn skrev 2010-11-18 14:13:20 följande:
    Givetvis plockar jag upp pastan, stoppar tillbaks i paketet, tar ett nytt paket, eftersom jag uppenbarligen behöver pasta, och betalar för båda!
    varför ett paket till?
  • Mariohn
    En Åsa skrev 2010-11-18 14:18:05 följande:
    varför ett paket till?
    För att min son förmodligen hade trampat på den stackars pastan och gjort att jag hade föredragit lite hel pasta istället! Som inte legat under dammiga hyllor eller under folks skor? 
Svar på tråden Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?