• Superbia

Varför mår jag mer illa nu i trimester två?

Är i vecka 14 (13+2) idag och de senaste dagarna upplever jag det som att jag mår mer illa än vad jag har gjort hittills i graviditeten. Har inte mått speciellt illa alls egentligen innan, mest framåt kvällen och då har det bara varit till att gå och lägga sig så har det blivit bättre. Nu är jag lite smygillamående mest hela tiden känns det som. Why?

♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • Svar på tråden Varför mår jag mer illa nu i trimester två?
  • HippYgirl

jag mådde illa från vecka 5 tills nät dottern kom i vecka 39.

• Malin 72

Var samma här; började må illa vecka 5, sen eskalerade det efter v 12, är nu i va 22 och mår illa ofta, ofta samt kräks nästan dagligen igen =( sjukt jobbigt!

• HippYgirl
    Malin 72 skrev 2010-11-18 11:18:22 följande:
    Var samma här; började må illa vecka 5, sen eskalerade det efter v 12, är nu i va 22 och mår illa ofta, ofta samt kräks nästan dagligen igen =( sjukt jobbigt!
    precis så var jag med, gick jag en dag utan att spy var jag överlycklig!
  • maddelu

samma för mig! jag är i v 15 nu... i första trimestern tvivlade jag på att jag var gravid nästan. För jag hade inga symtom alls typ. Nu senaste veckorna har jag varit lite illamående till och från. Speciellt på morgnarna, har tillochmed spytt....

så du e inte ensam iaf!

• Superbia

Haha, jag verkar ju vara i gott sällskap i alla fall. Har inte spytt än som tur är, men vi får väl se. Trodde bara att det lilla illamående jag har haft skulle släppa sådär i vecka 13 nånting, som det gjorde sist. Får väl hoppas att det slutar snart.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • AnnaOctavia

Hoppar in här.
    Är i vecka 21 (20+5) och mår små illa till och från.
    SKITJOBBIGT. man börjar liksom tänka, ska det vara såhär hela tiden ?

usch.

• Sötgrodan

Här är också en som mår mer illa nu än i början..förra veckan fikc jag knappt i mig nå mat alls å låg bara på soffan som ett kolli, vågade knappt röra mig . Men nu är det bättre igen.
    Det verkar vara så olika, med dottern mådde jag nästan inte illa alls, nångång.

• AnnaOctavia
    Sötgrodan skrev 2010-11-21 13:25:37 följande:
    Här är också en som mår mer illa nu än i början..förra veckan fikc jag knappt i mig nå mat alls å låg bara på soffan som ett kolli, vågade knappt röra mig . Men nu är det bättre igen.
    Det verkar vara så olika, med dottern mådde jag nästan inte illa alls, nångång.
    väntar du en pojke nu eller? =)
  • Vickan72

Jag mår illa till och från nu i v 17, det var jobbigare förut. Men jag har tre barn tidigare och har mått illa av och till under dessa graviditeter. Värst var det dock med yngsta barnet, då var jag konstant illamående fram tills han är född:(

• Vix

Har mått lite lätt illa under mina tidigare graviditeter men har försvunnit i typ vecka 8. Nu har mitt illamående börjat i vecka 8 och håller i sen fortfarande och är nu i vecka 17. Kan köjas/klökas för minsta lilla. Kräks riktigt helt har jag sällan gjort men har förekommit. Det är mer illamående som har kommit. Har svårt att borsta tänderna.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Stina84
    Kul att läsa att man inte är ensam =) Är i vecka 14 nu och ända sedan glukosbelastningen för två veckor sedan (som misslyckades på ca 20 minuter) så har jag mått konstigt och illa. Har inte alls haft några symptom fram tills nu och har haft svårt att ens tro att jag var gravid. Men igår kom jag hem sent och bara såg maten som sambon gjort (köttfärssås och pasta) och sprang direkt till toan.

Min förra graviditet med min son, mådde jag pyton och kräktes jämt i ca 4-5 månader. Nu säger alla att jag ska få en flicka :P

Var riktigt jobbigt att borsta tänderna igår, kände sån klökkänsla hela tiden.

Glukosbelastning igen om två dagar...vånda delux.
Svar på tråden Varför mår jag mer illa nu i trimester två?