Progesteron, hcg etc. HJÄLP!
Hej!
Efter att mina tvillingar föddes för 5 år sedan, så har alla graviditeter slutat i missfall. Sammanlagt 5 st varav 2 sena. Jag har gjort en missfallsutredning som visar att jag bär på en genetisk defekt som ger blodproppar i moderkakan. Troligtvis är det detta som gör att bebsarna dör.
Nu är jag 40 år och mensen har börjat strula, troligtvis pga låga progesteronnivåer.Ägglossning har jag, men lutealfasen har bara varit 7 dagar de senaste cyklerna.
Så, efter en blödning som jag tolkade som en sparsam mens, visade sig inte alls vara mens utan en graviditet.
Jag testade dagen innan BIM och fick ett svagt plus. Dag 4+2 lika svaga plus. I går (4+3) ett aningen starkare plus, men fortfarande ganska svagt. Idag har jag intevågat testa.
Sedan i lördags tar jag Progesteron vagitorier. Jag känner mig helt väck av oro. Vill så himla gärna tro att det går vägen den här gången, men de svaga gravtesterna tyder ju på att det blir missfall. Att jag har ont i korsryggen och magen gör ju inte saken bättre. Jag går bara och väntar på att börja blöda.
Finns det någon här som det har gått bra för; trots svaga gravitest och ooont i korsryggen?