• Tiindra

Majbarn-2011 i Norrköping

Hallå alla där ute!!

Är en tjej på 30 år som flyttade hit till Norrköping för ca 1 år sen.

I Agusti i år fick vi reda på att vi ska bli föräldrar i Maj-2011.. Min största önkan här i livet. Skrattande
    Min kille har sedan tidigare 2 barn. Så plastmamma på halvtid blev jag oxå när jag flytta hit.

Vore kul å lära känna någon/några här.. Kunna umgås, fika lr bara vara med Skrattande

Varma kramar J

• Svar på tråden Majbarn-2011 i Norrköping
  • MrsCL

Hej!
     Vi bor också i Norrköping. 
    Jag är 30 år och vi väntar vårt första barn i juli 2011.

Hur mår du såhär långt? Jag mår jättebra, glömmer stundtals att jag är gravid haha. Inget illamående eller dylikt. Vi väntar på att gå på inskrivningssamtal och göra KUB-test. 

• Tiindra

Hej hej...

Gu va kul :)
    Vilken sommar vi kommer ha.. Underbart!!
    Jag har mått såå dåligt.. Mått illa konstant hela min graviditet. Spytt upp nästan allt jag ätit. Va hos läkaren förra veckan å fick lergigan mot illamåendet. Hjälper kanon. Mycke piggare å min livsglädje är tillbaka. :) Spyr bara på morgonen nu. haha

Så jag avundas dig :)
    Vi hoppade KUB-testet. Men allt såg bra ut vid första UL. Helt otroligt när man fick se den lille :) Den 17 dec blir andra UL och mer kontroll på bebisen. Väntar nu på att den lille ska börja sparka så man känner att de finns nåt där inne.

• Tiindra

Jag blandade nog ihop KUB med de andra testet.. Klart jag tittat på min bebis å allt såg bra ut :)

• MrsCL

Ja eller hur!? Gud vad bra planerat att bebis tittar ut i sommar :) 

Åh stackars dig men vad skönt att det har blivit bättre med illamåendet nu :) Har du rasat i vikt också?

Vilken vecka är du i förresten? Jag går in i v 10 idag så det är ju väldigt tidigt än så länge. Vi har inte berättat för alla i familjen eller för vänner ännu, jag vet inte riktigt när vi ska göra det officiellt.

Fy vad kallt det är ute! Ikväll blir det soffläge med filt och varm glögg. Har bestämt att ha en jobbfri kväll och bara vila annars är det rätt mycket jobb och plugg på agendan. Mysigt att det snart är jul!

• Tiindra

Nähä du nån nergång blev de nog inte men har inte gått upp nåt iaf :) jag kunde knappt hålla mig. Ville berätta direkt. Mina närmsta fick veta. Mamma å pappa överraskade vi på en resa. Dom är överlyckliga. :) som jag :) jag har gått in i vecka 17. 16+2 de går så fort magen den växer. :) så mysigt. Nu vill jag den ska börja växa sparka :). Ni får ha en underbar helg!! Kram

• MrsCL

Halloj, hur är det med dig? Är det bättre med illamåendet?

I vilken vecka fick ni göra första UL?

Här knallar det på. Har berättat för våra närmaste nu så det känns bra :)

• Tiindra

Hallå ja..
    Ja absolut.. Mycke bättre nu.
    visst käns de så skönt å sååå kul å berätta. Mina föräldrar blev så överlyckliga så vi gick ut å åt på restaurang å dom bjöd :) Min mamma har tittat på barnvagn sen vecka 10 typ.. :) köpt kläder å allt.. haha

Tror de va i v. 12 där typ som jag va på första.. Ska snart på mitt andra.. 17 dec.. Spännande. Då tar dom ju alla prover på bebisen. Första UL kollar man ju bara så de finns nåt där inne.. hon försöker mäta den å man får mer en exakt BF dag. Den känslan när man får se bebisen å verkligen får se att de är en liten som växer inne i magen.. Den känslan går inte beskriva.. För en kille :) jag fick tårar i ögonen. Men har du ringt BM?

• MrsCL

Var det på i samband med inskrivningsamtalet som du gjorde första UL?

Ja vi har ringt BM, vi ska dit nästa vecka :) Vad roligt att ni snart ska göra andra UL!

Skönt att du mår bättre nu. Skönt att det snart är jul så man kan ha lite sammanhängande ledighet och vila upp sig :) 

• Tiindra

Såg på andra tråden att du inte ska till vrinnevi? Vad är de andra Lovisa? Privat? Hur mår du? Nä första gången man åker dit är bara ett info möte. Tror ni kommet vara fler som går igenom lite viktiga delar. Sen får man en dag då man får träffa sin BM. Man tar alla prover på dig. Vikt längd, blodtryck, socker, hiv test mm. Sen kommer UL :) i början är de långt mellan varje sen blir dr mer. Pratade med min chef idag. Hon sa de.. Johanna du har en underbar tid framför dig. Åhh va lycklig jag blev. :)

• MrsCL

Hej
    Ja Lovisa är en privat klinik som samarbetar med Landstinget. De ligger precis nere vid Strömmen så det är så nära och bra för oss. Vi ska gå dit och träffa barnmorska och så men UL gör vi på Vrinnevi.

Vi ska träffa barnmorskan imorrn för prover och sådant. UL med nupp-test är inbokat till 23/12 :)

Jag mår fortfarande bra men känner mig dödstrött för närvarande. Skönt att det snart är helg. Är det bättre med ditt illamående?

Jag har inte sagt något till min chef än, det har varit lite oklart hur min tjänst kommer se ut fr.o.m janauri så jag har inte velat säga något innan det blir klart. Bävar lite inför hennes reaktion också, vi är två stycken som har samma tjänst på jobbet som kommer försvinna på mammaledigt nu i vår så det blir inte så roligt för dem.

Vilken skön reaktion från din chef! 

• MrsCL

Hej, här är en ny tråd för att samla alla med BF 2011 i Norrköping

Svar på tråden Majbarn-2011 i Norrköping