• Dan70

Har någon provat göra äggdonation i Spanien?

Hej,

Jag skulle vilja höra om någon har varit i Spanien och gjort äggdonation. I såfall har ni några tips på bra kliniker, priser etc.

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Har någon provat göra äggdonation i Spanien?
  • isisisis

Känner ett par st härinne,men de är inte så aktiva längre.
    Prova att googla.De hör inte till de biligaste klinikerna.
    Barcelona  har tex.

• Makima46

Hej!

Här är en som gjort ÄD i Madrid i Spanien.  Det är som isisisis säger att det är inte de billigaste klinikerna.
    Vid första försöket blev kostnaden ca: 90 000 kr. Då var det kontroller av oss, recept till mig och donatorn,donatorns behandling och ägguttag,  befruktning av äggen ,nedfrysning av de befruktade äggen som inte skulle användas vid första försöket , nedfrysning av spermierna innan befruktning. Min man lämnade sina spermier vid första besöket. Tror inte jag glömt något.

Kollade aldrig andra kliniker innan Spanien. Hade fått tipset om ivi- kliniken av IVF kliniken i Danmark som jag gick hos först.

Har inget att klaga på och fick fin service och omhändertagande hos dem.

Och blev inte medveten om att det fanns många fler kliniker i europa som är mycket billigare, förrän jag kom in här på FL. Så om de är bäst kan jag inte svara på eftersom många blir gravida på andra kliniker också.

Men i Madrid bor ett par miljoner och har en av världens största universitet,, där människor från hela världen går och många av dem tar donationer som en extra inkomst.

Blev gravid med tvillingar på 3:e försöket och de är nu 5 månader gamla. De ser inte typiskt spanska ut, så var donatorn kommer ifrån vet jag inte.

I Spanien finns ett flertal IVI- kliniker så är du intresserad kan du gå in på www.ivi.es för mer info.

Lycka till!

Makima  

blev tvillingmamma 2010-06-10
  • Makima46

Glömde skriva att om fler försök krävs så betalade jag 22.000 kr för upptining av ägg och embryotransfer. 

blev tvillingmamma 2010-06-10
  • Dan70

Tusen tack för svaren.  Jag har varit i Finland på äggdonation och eftersom vi bor utomlands så är det lite komplicerat att ta oss dit. Hörde att i Europa så är det många som åker till Spanien.

Jätteskoj att det funkadeSkrattande.

• we are all unique

Hej
       Efter flera försök här i Sverige väntar jag barn via ett spansk klinik i Barcelona. Vi ska kom ihåg att i spanien ser man inte på ägg or andra donation som vi gör här i sverige och de flesta donator är universitet studenter.

Om man betalar 9000€ då få man 3 försök på den klinik jag gick på men om man inte blir gravid så få man tillbaka 70% av det man har betalt. Jag är jätte nöjd, blev gravid på 1:a försök som dessutom var frys ägg eftersom jag behovde en donator som matchar mitt hudfärg.
    Lycka till, spanien är dyrare än de flesta länder i övriga Europa men är framå när det gäller reproduktiv teknologi

• Dan70

Tusen tack för all hjälp och förslag. Vilken klinik besökte du "we are all unique"?

• Elizaa
    we are all unique skrev 2011-01-07 13:20:09 följande:
    Hej    Efter flera försök här i Sverige väntar jag barn via ett spansk klinik i Barcelona. Vi ska kom ihåg att i spanien ser man inte på ägg or andra donation som vi gör här i sverige och de flesta donator är universitet studenter. Om man betalar 9000 då få man 3 försök på den klinik jag gick på men om man inte blir gravid så få man tillbaka 70% av det man har betalt. Jag är jätte nöjd, blev gravid på 1:a försök som dessutom var frys ägg eftersom jag behovde en donator som matchar mitt hudfärg. Lycka till, spanien är dyrare än de flesta länder i övriga Europa men är framå när det gäller reproduktiv teknologi

Vilken klinik var ni på? Vad hette den?
Svar på tråden Har någon provat göra äggdonation i Spanien?