• inyourface

Om din partner varit otrogen...

...Vems fel är det då?

Eftersom att många här på familjeliv verkar anse att det alltid finns en ursäkt för att vara otrogen, så är jag nyfiken... frågan är ställd till alla, ni som har en bra relation, ni som har en dålig, ni som har barn, ni som inte har, osv.... Det gäller alltså alla.

Gnäll nu inte på alternativen, jag är trött, har jobbat hela dagen, och ni kan ju skapa era egna alternativ istället om inget av mina passar, välj då alltså "annat".

Skulle min man vara otrogen så är det inte mitt fel. Jag är så tillgänglig både psykiskt och fysiskt som jag kan vara till honom. Så för min del, finns det inga ursäkter...

The truth hurts, the lie's worse
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner varit otrogen...
  • Veritas18

Den som är otrogen är den som gör fel. Sjäkvklart kan det bero på många saker men oavsett hur den andre partnern är så förtjänar den personen respekt. Och för mig ör otrohet det största sveket ens partner kan begå.

• lillkorpen

Annat - Jag anser att som vuxen är man ansvarig för sina egna beslut, och om min partner skulle välja att gå och träffa någon annan, istället för att prata med mig om eventuella problem, så är det hans "fel".

Jag är ingen tankeläsare (som många andra verkar vara här på FL?) och om min partner har ett problem så får han naturligtvis tala om det för mig så att vi kan lösa det tillsammans, som det team vi är i relationen. Att välja att gå bakom ryggen på sin partner istället, och sedan dessutom skylla på att partnern inte varit tankeläsare och förutsett att något var fel, är bara löjligt och fegt.

Det var min åsikt i det hela. 

• Miss Cee

Det är alltid alltid alltid den otrognes fel och ansvar. Ingen annans.

Man måste inte vara otrogen. Inte någon gång. Det är bara att bestämma sig för att mig egen heder och värdighet är större än så. Då spelar det ingen roll vad ens partner gör eller inte gör. Är man själv en tillräckligt hedervärd människa så gör man helt enkelt inte det.

Det går utmärkt att leva ett helt liv utan att vara otrogen. Det är bara att göra slut innan. Om det så handlar om att ringa hem från krogen och säga att man träffat någon och tänker tillbringa natten med honom.

Sen kan det alltid finnas mer eller mindre goda skäl till att en person väljer att vara otrogen, dvs bestämmer sig för att man bryr sig så lite om partnern att det inte spelar någon roll. Men det är bara förklaringar till någons felaktiga handlingar. Tom mörda kan man göra i självförsvar, men du kan fan inte vara otrogen i självförsvar.

• inyourface
    lillkorpen skrev 2010-11-15 21:28:10 följande:
    Annat - Jag anser att som vuxen är man ansvarig för sina egna beslut, och om min partner skulle välja att gå och träffa någon annan, istället för att prata med mig om eventuella problem, så är det hans "fel".

Jag är ingen tankeläsare (som många andra verkar vara här på FL?) och om min partner har ett problem så får han naturligtvis tala om det för mig så att vi kan lösa det tillsammans, som det team vi är i relationen. Att välja att gå bakom ryggen på sin partner istället, och sedan dessutom skylla på att partnern inte varit tankeläsare och förutsett att något var fel, är bara löjligt och fegt.

Du har SÅ rätt! Man måste prata med varann för att kunna nå fram till varandra.
    The truth hurts, the lie's worse
  • lillkorpen
    lillkorpen skrev 2010-11-15 21:28:10 följande:

Kanske ska tillägga att om min partner skulle ta upp det hela och jag sedan skiter i det så är det ingen bra relation oavsett och vi skulle nog båda må bäst av att avsluta den. Dvs då får man ta det beslutet istället för att bedra varandra.
  • April barn

Hans/hennes fel, jag gör allt för att vara min partner nöjd. Fick det bli.

Men jag gör inte allt han vill bara för att han inte skulle vara otrogen..... Under graviditeten hade vi nästan inte sex alls, jag var arg, gnälligt och ja kanske inte den roligaste att leva med just då, inte fan är det en ursäkt för honom att vara otrogen!!!

• April barn
    inyourface skrev 2010-11-15 21:29:37 följande:
    Du har SÅ rätt! Man måste prata med varann för att kunna nå fram till varandra.
    Sant.
  • VirrigaVerna

Annat för jag tror nämligen att otrohet ofta är ett symptom på att relationen någonstans tagit fel riktning.
    Man är alltid ansvarig för det man gör och självklart är den som är otrogen ansvarig för detta men jag tror inte, kan ha fel, att någon är otrogen i en relation där allt är bra.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • rumpkullan
    Zeplien skrev 2010-11-15 21:55:30 följande:
    Hans/hennes fel, jag gör allt för att vara min partner nöjd. Fick det bli.

Men jag gör inte allt han vill bara för att han inte skulle vara otrogen..... Under graviditeten hade vi nästan inte sex alls, jag var arg, gnälligt och ja kanske inte den roligaste att leva med just då, inte fan är det en ursäkt för honom att vara otrogen!!!
    Instämmer!
  • Helene OSV

Hmm... även om jag inte skulle orka engagera mig sexuellt/psykiskt och aldrig har tid och är trött hela tiden så skulle det naturligtvis vara hans fel om han var otrogen!!

Är det så så har jag ju antagligen en anledning (tex nyss fött barn, osv) och han har ett ansvar. Man kan inte dra till nån annan bara för att partnern mår dåligt, då pratar man med varanda och försöker lösa situtationen.

Svar på tråden Om din partner varit otrogen...