Nemas problemas????!!!!!!
Blir alltid lika irriterad när jag läser detta uttryck. Det heter " ningun problema" och det är på spanska!!!! Pinsamt att uttrycket används så flitigt av så många svenskar och så himla FEL!!!
Blir alltid lika irriterad när jag läser detta uttryck. Det heter " ningun problema" och det är på spanska!!!! Pinsamt att uttrycket används så flitigt av så många svenskar och så himla FEL!!!
Är det inte en "försvenskning" som används av folk som tycker det är lite kul tror du..?
Fast det heter nema problema på sebokroatiska om jag inte minns helt fel.
Äh...det är ett uttryck i stil med "oki doki", "hoppseloppsan" och "shit majbritt". Orka bry sig.
Precis som Anova säger kommer uttrycket från det forna Jugoslavien där "nema problema" betyder just "inga problem". S:en som folk ofta lägger till är en försvenskning men TS kan härta ned sig ett par spadtag (för att använda ett annat käckt uttryck) eftersom det inte syftar till spanska.
En amerikansk vän säger "nemo problemo" så det verkar finnas flera varianter.
Ett sant internationellt uttryck som alla förstår!!
Jag vete sjutton var shit majbritt har kommit ifrån...men det ser roligare ut (skrivet) än shit pommes frites.
Haha, pappsen (jugge) säger nema problema, som flera redan sagt är det serbokroatiska och inte spanska. Lite pinsamt, ts?