bältesstol
Akta Graco Logic LX Comfort eller Akta Graco Rallysport vilken ska man välja ? eller nån av Britax.
Akta Graco Logic LX Comfort eller Akta Graco Rallysport vilken ska man välja ? eller nån av Britax.
Jag kommer att köpa en britax adventure när det är dax att vända sonen. Aktastolarna har sämre sidoskydd än britax. Valde mellan kid plus och adventure, men adv väger mindre så det får bli en sån.
Vi har en Rallysport och en Britax Adventure. Jag tycker båda stolarna är helt okej. Eftersom vi har fyra barn i olika stolar måste stolarna passa och Adventure köpte vi för att den är smal och tar liten plats. Hade vi haft gott om plats hade vi köpt en Britas Kidfix. Fästs i bilens isofixfästen vilket gör att stolen står kvar vid en ev. olycka.
Britax tycker jag är mycket bättre, ser ut att ha bättre sidoskydd. Rallysporten ser urkass ut, skulle aldrig köpa den. Bäst är ju en stol med isofix om man har det i bilen. Vi har inte det så det kommer bli en Brtax kid plus för oss, vi har även en Britax adventure som kommer att vara extrastol i annan bil eller om man kör barnens kompisar.
Vi har en britax Kidplus och en kidfix. Väldigt nöjd med stolarna. Tycker britax har mycket bättre sidoskydd än Akta.
Vi har Britax Kid plus i båda bilarna för sonen (bältesstol) och en Britax Eclipse kommer monteras för dottern (när jag orkar ) Jag föredrar Britax.